mandag den 17. december 2012

Circle Scarf DIY/Tube Tørklæde DIY

 




1. Udvælg dit stof! Jeg havde et stykke leopardjersey liggende, som passende kunne blive tryllet om til et tørklæde. Stykket måler 160x115 cm. Tørklædet her kan nå 2 gange rundt om halsen - 10 cm mere og tørklædet havde kunne ta' en tur mere rundt.



2: Hvis du vil have lidt pynt på, så er det nu! Jeg har taget et lille stykke grosgrain bånd på ca. 5 cm, som jeg har foldet på midten og dernæst fastsyet på retsiden af den ene lange stof side - så blir det, hvor det skal være, når jeg senere syer de 2 sider sammen.

If you want to add a little color to the scarf, you can sew a 5 cm piece of ribbon folded in half at the edge of one of long sides.

 



3. Nu foldes stoffet på midten ret mod ret således at de 2 lange sider mødes. Sæt nåle i og sy/overlock hele vejen ned langs de rå kanter, så der dannes en tube.

Next you fold your piece of fabric in half lengthwise right sides together sort of creating a tube. Sew or serge all the way down the raw edges.




4. Put nu den ene hånd gennem tuben - stadig med vrangsiden ud. Grib fat forneden i den modsatte ende ved sammensyningen og træk denne ende op gennem tuben, således at de 2 korte ender mødes foroven. Nål enderne sammen og sy næsten hele vejen rundt langs de rå kanter. Lad en åbning på ca. 5 cm stå.

Now put a hand through one end of the tube (still with the wrong side of the fabric facing out) grapping the other end of the tube and pulling it all the way through - so that the ends meet up. Pin and sew all the way around the short edges leaving an opening of 5-7 cm.

 

 

5. Vend retsiden ud gennem den lille åbning. Sy åbningen sammen enten i hånden eller på maskine - et voila. Et stk. tube-tørklæde.

Now turn the scarf right side out through the opening - and finally sew together the little opening. There you have it. One infinity/circle scarf.

 


8 kommentarer:

  1. Tak for DIY! Det er da sindsygt lækkert det stof, hvor er det fra? Jeg har købt et leopard striktørklæde i brun/sort for nogle måneder siden og pimpede det med neonkoral grossgain bånd ligesom dig (jeg kom først ha ha ;o) Det ser lækkert ud. Jeg har neonkoralfarvede strikvanter fra hm til, det giver lige et pift til den mørkebrune vinterfrakke!

    SvarSlet
  2. Hvor er det lækkert og sikke en nem DIY!
    Skal stoffet væe stretch?

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, man kan lynhurtigt lige smække et par julegaver gennem maskinen her på falderebet :-) Stoffet behøver ikke at være stretch :-)

      Slet
  3. Wauv, den vil jeg lige gemme ... kunne være fedt med sådan et tørklæde ;) Og fed stof ...

    SvarSlet
  4. Fedt tørklæde, thumbs up for leoparden, det har jeg også altid haft en svaghed for.
    Jeg har sjovt nok lige selv syet et tørklæde med neon detalje.
    Ville ellers have forsvoret, at jeg ville hoppe med på neon bølgen,men pludselig sidder man der og bestiller neon gear til det kreative værksted. ;o) Kig forbi. http://tuttifruttimedettvist.blogspot.dk/2012/12/trklde-med-neondetaljer.html

    SvarSlet
    Svar
    1. ...og jeg har været både leopard og neon skeptisk...hvor er det fint, dit nye tørklæde :-)

      Slet