tirsdag den 11. december 2012

Testing - Kaito Dress Pattern

Jeg har igen fået lov at være test-syerske for Dolores bag den skønne blog og magasin kleinFORMAT. For halvandet år siden testede jeg et bukse/nederdel mønster for hende - og denne gang er det en kjole. Kaito kjolen. Der hører også leggings til kjolen - det mønster har jeg dog endnu ikke afprøvet.

Kjolen er syet op i en petrolfarvet velour. Jeg har svinet med klorin - og fremtryllet noget der med god vilje kunne ligne en stjernehimmel. Det påstår mine søde døtre i hvert tilfælde.

Kjolen er virkelig, virkelig nem at sy. Alle kan være med her. Egentlig skulle kjolen have et længere ærme, men jeg kan godt li' den længde her (og det gør kjolen endnu nemmere at sy). Der er mulighed for at sy lommer i sidesømmen, hvilket jeg dog har udeladt i denne ombæring. Mønstret er endnu ikke til salg i Dolores' webshop - men det varer ikke længe. Thumbs up herfra.

Jeg skal nok se, om ikke jeg kan lokke Wilma til et par actionpics i nær fremtid.




18 kommentarer:

  1. Super cool ;-) Og bloggen har fået en makeover. Flot! Jeg burde også i gang over hos mig :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak, Mette. Ja, 'vi' trængte til en make-over, bloggen og jeg :-)

      Slet
  2. Det er mange år siden klor var et hit, men du har da vidst lige lavet et comeback, sejt! ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er i hvert tilfælde på ingen måder færdig med klorin :-) - og tak

      Slet
  3. Mega sejt - også thumps up her fra

    SvarSlet
  4. Virkelig fint mønster det klor har lavet! :) Kan du sige mere om hvordan du har gjort? Og ja, fin makeover, det drømmer jeg også om ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Først forsøgte jeg at spraye klorin direkte på - det er de mest udflydende plamager. Dernæst brugte jeg simpelthen en klorinvædet pensel, som jeg lod dryppe ned på stoffet hist og her. Husk at bruge et underlag. Her er det kun forsiden, der er bleget. Jeg lod stofstykket ligge et par timer, tror jeg - indtil jeg havde den ønskede effekt, hvorefter jeg vaskede stykket inden sammensyning.

      kh

      Slet
  5. Me encanta el vestido y la tela!!!
    Con el enlace que has hecho he descubierto los pantalones que le hiciste a tu hijo, los pantalones origami, me he enamorado de ellos!!! Como podria conseguir el patron, vivo en España, gracias!.

    SvarSlet
    Svar
    1. Thank you very much. You can buy the origami-pants pattern right here: http://kleinformat.bigcartel.com/product/kleinformat-kreativ-origami-rock+hose-schnitt

      It will be send to you as a PDF-file to print at home.

      Hugs,
      Trine

      Slet
  6. Sehr coole Version des Kaito-Schnittes! Und nun muss ich mich noch ein bisschen auf Deinem Blog umsehen...
    Liebe Grüße
    Catrin

    SvarSlet
    Svar
    1. Vielen Dank, Catrin - deine Version ist auch sehr schön.

      Hugs,
      Trine

      Slet
  7. I love your version of this dress/shirt. It's so unique and cool, just awesome. It makes me wanna copy it right now. ;)
    Cheers,
    Doro

    SvarSlet
    Svar
    1. Thank you, Doro - grab some bleach and get on with it ;-)

      Trine

      Slet
  8. oh its so great, love it
    cheers
    michaela

    SvarSlet