mandag den 10. marts 2014

The Lady Skater Dress - Perfect Pattern Parcel Tour

Har I hørt om Perfect Pattern Parcel?

Perfect Pattern Parcel er dannet af Rachael og Jill for at skabe fokus omkring og opbakning til indie mønster designers - altså uafhængige designere.

Indie mønster designere er ofte kendetegnet ved at være nytænkende, opfindsomme og 'i tråd med tiden'. Og hvad mere kendetegner disse designere er, at de skaber mønstre til 'rigtige mennesker' forstået på den måde, at deres mønstre er gennem(vold)testede af mennesker som dig og mig og alle vores lovehandles og hængerøve inden de bydes til salg.

Ydermere støtter Perfect Pattern Parcel op omkring velgørenhed - i dette tilfælde Donors Choose et amerikansk projekt, som har fokus på børns uddannelse.

Perfect Pattern Parcel #1 indeholder følgende mønstre:

Accordian bag af Sew Sweetness
Summer Concert Tee af Dixie DIY
Ava af Victory Patterns
The Lady Skater Dress af Kitschycoo
Dandelion Dress & Top af Seamster Patterns

Mønstrene har en samlet pris på $48 - men hvad er de værd for dig? Hvor meget vil du betale for dem? Inde hos Perfect Pattern Parcel kan læse mere om tankerne bag og købe pakken til den pris, du finder rimelig. Fantastisk koncept!

Jeg har valgt at sy Lady Skater kjolen designet af Kitschycoo - and I'm in luuuuuurrrrrrve!

Kjolen har en tætsiddende overdel og skørt med vidde. Jeg har valgt en udgave med 3/4 ærmer - den kan også laves med lange ærmer eller små cap ærmer. Jeg har taget en lillebitte smule af skørtets vidde samt forlænget det lidt. Jeg har kun ros til overs for dette mønster og de medfølgende instruktioner. Resultatet er en vanvittigt velsiddende kjole med en flatterende pasform - også til os med brede hofter og lange baller! Jeg vil dog lige gøre opmærksom på, at jeg finder overdelen er relativt lang. Den er i hvert fald lige i det længste, hvis den skal sidde ved min talje - og jeg er små 180 cm høj. Dog skal det nævnes, at min overkrop måske ikke er specielt lang. Kjolen er ret hurtigt syet, også selvom om man ikke er en garvet syerske. Yay for hurtige projekter. Jeg er officielt en skater tøs nu, og skal helt klart ha' flere Lady Skater kjoler.

Kjolen er syet af gråmeleret ponte jersey. Den lidt kraftigere jersey har et godt hold og en fin strækkeevne - helt perfekt til dette design

Have you heard of The Perfect Pattern Parcel. Their mission is to offer high-quality pdf sewing patterns written by indie designers while supporting children's education. 

PPP has put together this little Perfect Parcel of 5 different patterns for women all designed by indie designers. The parcel sale only lasts for 2 weeks so grab it now at the price YOU choose! That's right - you choose the price. You can read a lot more about PPP here.

These are the patterns included in the parcel:

Accordian bag by Sew Sweetness
Summer Concert Tee by Dixie DIY
Ava by Victory Patterns
The Lady Skater Dress by Kitschycoo
Dandelion Dress & Top by Seamster Patterns

Here's what my Lady Skater Dress looks like. Made with heather grey ponte jersey fabric. I really love this pattern. Comfy and flattering at the same time - what's not no like? I've already planned the next version...

I definetely also need an Ava dress for the summer!

 
   


And finally my 'How You Doin' look.....or is it my 'Blue Steel' look?! I can never remember...



Beneath you'll find a list of all the bloggers participating in tour. Be sure to stop by their blogs and see what gorgeous stuff they've made and will be making.

One Little Minute SeamstressErin Designs One Girl Circus casa crafty the quirky peach Kadiddlehopper Sew Caroline Groovybabyandmama Fishsticks Designs the Brodrick blog verypurpleperson sew a straight line Adventures in Dressmaking true bias Idle Fancy La Pantigana Crafterhours Boy, Oh Boy, Oh Boy Crafts Max California YoSaMi la inglesita Diary of a Chainstitcher four square walls Lauren Dahl Sewbon mingo & grace Dandelion Drift VeryShannon Sanae Ishida buzzmills Sew Jereli Figgy's Froo & Boo a happy stitch Disaster in a Dress Things for Boys mama says sew sew Amy sew Sew Busy Lizzy Made With Moxie imagine gnats


Perfect Pattern Parcel is also hosting af giveaway at their facebook page.

36 kommentarer:

  1. Hvor er den fin. Jeg har selv syet en mage til i grå - og for lige at gøre det lidt mor-datter-kvalmt - også til min lille pige:) Kan kun tilslutte mig, at det er et rigtig godt mønster. Nemt at tilpasse og rigtig flatterende. Jeg planlægger selv at sy et par stykker med korte ærmer til sommerbrug også.

    Kh Mette/ aka sewbluedresses.blogspot.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg overvejer bestemt også at kaste mig over en str. Wilma :-)

      Slet
  2. Denn var flott! Og stoffet er jo bare lekkert. Den sitter perfekt på deg! Jeg har ønsket meg dette mønsteret lenge, men var sånn i tvil nettopp fordi jeg var redd for at den sitter for tett på mage regionen.... Men jeg har endelig laget en, og jeg er frelst! Jeg konverterte dessuten min til en Lady Skater Faux wrap-kjole, siden jeg eeeelsker knytekjoler!
    Jeg syntes de er veldig flatterende for litt større midjer, og det lange beltet som knytes rundt magen hjelper til med å kamuflere også:)
    ta gjerne en titt på bloggen min
    http://trollemors-hverdag.blogspot.no/2014/03/the-perfect-lady-skater-dress-with-twist.html

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor er den fin, din wrapkjole. Virkelig god idé :-)

      Slet
  3. Jeg har hørt om det før, at man betaler hvad man synes varen er værd for en. Rigtig smart, og fedt at man som flad studerende kan købe fede mønstre. Jeg har lige købt pakken, det er noget rigtig søde mønstre.

    Den kjole ser hammer godt ud på dig :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligt at høre at du har købt pakken - og tusind tak for de pæne ord :-)

      Slet
  4. Den er super fed og du er meget smuk på den skater-agtige måde, hvis man kan være det :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Takker mange gange på en skater agtig måde ;-)

      Slet
  5. Wow!
    The Lækker Lady Skater Dress, vil jeg mene!
    Hvor ser du bare godt ud.

    SvarSlet
  6. beautiful! thanks for helping to spread the word :) xo

    SvarSlet
    Svar
    1. My pleasure, Rachael - awesome patterns and awesome you!!!

      Slet
  7. This looks amazing on you! Blue Steel, indeed. ;) Thank you for helping to spread the word.

    SvarSlet
    Svar
    1. Thanks Jill - you and Rachael are the best!!!

      Slet
  8. Love your version of this dress. It is on my "must sew" list.

    SvarSlet
    Svar
    1. Glad you like it, Kristi - thanks :-)

      Slet
  9. Werk it Momma! I love this dress, I can't to show mine off next week.

    SvarSlet
    Svar
    1. Oh, can't wait to see your version, girl!!! Gonna be awesome, I know it!

      Slet
  10. Damn du ser godt ud! Den klæder dig vildt godt, den kjole.

    SvarSlet
  11. Kæft, du ser godt ud søs - max lækker!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvem er en sød lillesøster, hva' - hvem er en sød lillesøster?? Det' sgu dig, sveske. Den bedste af slagsen. Mys :-) (ska' du ha' så'n en kjole?)

      Slet
  12. Hahaha! I love your 'blue steel' :) The dress looks gorgeous on you. Such an easy colour to style too.

    SvarSlet
    Svar
    1. I'm a great male model!!!! :-) Thanks so much for the sweet words, Toni-Maree :-)

      Slet
  13. this is perfect on you. You have such a knack for making everything look so classy.

    SvarSlet
  14. Ihh så fin en kjole, den klæder dig sørme godt!

    // Louise

    SvarSlet
  15. Nice! That looks like it will become a wardrobe staple for sure!

    SvarSlet
  16. Oh, this looks great!! Love it in the charcoal gray, it goes nicely with the blue steel look for sure :) Such a great pattern.

    SvarSlet
    Svar
    1. :-) Thanks, Monica. Yup Blue Steel and charcoal - a match made in heaven....or something :-)

      Slet
  17. ÅHHHH!!! Jeg elsker elsker elsker det mønster!! det må jeg eje!
    Tak for inspiration!!!
    Solhilsner
    Stine

    SvarSlet
    Svar
    1. Det må du nemlig eje, Stine!!! Tak for de pæne ord. :-)

      Slet
  18. Kald mig bare fatsvag for jeg fatter altså ikke konceptet!? Jo man betaler det, man vil - men skal man så have dårlig samvittighed over at være nærig og kun ville betale max $8, fordi man kun er interesseret i kjolemønstret? Hvorfor en hel pakke af mønstre ad gangen? De færreste er vel interesseret i alle 5 mønstre? hmmm.... jeg synes, at det er lidt af en overvindelse at handle på den måde - er jeg virkelig den eneste? Vil nogen skrive her, hvad de har givet? - eller sagt på en anden måde; hvad er rimeligt for sådan et mønster, når man reelt kun kan bruge det ene? hmmm.....

    SvarSlet
  19. You look stunning! The dress is awesome also!

    SvarSlet