onsdag den 19. oktober 2011

Cirkus Kjole

Cirkus inspireret kjole - tildels tilsigtet.  Harlekinstern og slikagtige knapper med vilje - teltagtig facon ikke helt med vilje. Kjolen drillede mig sindssygt. Havde regnet med at den ville være lynhurtig at knalde sammen igår aftes, men NIX!! Jeg kunne selvfølgelig bare ha' besværet mig med at læse mønsterbeskrivelsen ordentligt igennem. Sur mås. Kjolen er blevet okay, dog vil jeg lave noget om næste gang jeg syer sådan en, og der bli'r så afgjort en næste gang. Der er alt for meget stof på ryggen af kjolen. Den er baseret på dette snitmønster: McCALL'S 5701

Nu vil jeg lade mig forkæle og hylde, som det sig hør og bør, når man har fødselsdag ;-)....Luna har bagt Halloween muffins, og jeg satser på at manden står for aftensmaden. 'Tillykke fru Schrøder, du er nu officielt i slutningen af 30erne.' Så er det godt at man kan iføre sig et cirkustelt. Det må unægteligt ta' opmærksomheden fra rynkerne.

Ha' en god dag - kram fra en gammel klovn.



10 kommentarer:

  1. Den ser nu rigtig fin ud herfra:)
    Tillykke med dagen - lad du dig endelig hylde:)

    SvarSlet
  2. Nøj hvor er den fed, elsker de små detaljer og så gør snittet underværker for figuren! Ikke at figur fejler noget (vifter sved væk fra panden og håber på at undgå en fornærmelse) men med det snit, ph dit valg af kontraststof, får man jo nærmest hvepsetalje, men uden man behøver at rende rundt ìg suge maven ind! :0) mon det er dit eget mønster? Eller kan man være så heldig at lokke mønster navn og nummer ud af dig :0)

    SvarSlet
  3. Cirkustelt...? Så er det ihvertfald det smarteste cirkustelt jeg nogensinde har set. :o) Den er blevet stangsmart og tilført nogle fede detaljer. Synes også kjolen ville gøre sig godt over et par jeans, tilsat et par støvler. .o)
    Det er altid super inspirerende at kigge forbi din blog, og se dine mange kreative projekter.

    SvarSlet
  4. Tillykke, kære Trine! Meget flot kjole, som jeg også glæder mig til at se i den kommende version, hvor du selv er tilfreds ;-)

    SvarSlet
  5. For SATAN Trine! Du har gjort det igen - et mesterværk uden lige. jeg bliver ikke lykkelig før jeg ejer sådan en sag! :)

    Stort stort tillykke med dagen

    SvarSlet
  6. Syntes også den er skøn, ligesom dine andre kreationer. Håber at figuren og pengepungen en dag tillader sådan en. Tror måske også jeg ville få lidt fornemmelse af hvepse-talje.
    Tillykke med dagen

    SvarSlet
  7. Jeg synes det er en lækker kjole...glæder mig til opfølgeren...og tillykke! Håber du blev fejret med maner!

    SvarSlet
  8. TILLYKKE - og øh hvor ser du det der cirkustelt? Den er megafed og lækker, og der er altså ikke noget telt over dig. Håber du får en fantastisk dag :-)

    SvarSlet
  9. Et forsinket men tusind tak for de søde ord og fødselsdagshilsenerne. Katharina, jeg skal nok lige få skrevet mønstret i indlægget imorgen:-)

    SvarSlet