torsdag den 17. juli 2014

Simpel Syning eller Verdens Nemmeste Kjole

Det er ikke første gang, jeg fremviser denne model. Min favoritkjoletunikating i let cocoon facon. Kjolen består ganske enkelt kun af 2 stykker stof, som syes sammen ved skulder- og sidesøm. Ærmer og halskant afsluttes ved ombuk - og bunden står bare rå! Det bli'r vist ikke nemmere!

Den stribede er skide fin til min blomsterjakke, synes jeg!

Alt stoffet er fra Stofdepotet.dk

Oh, those easy makes. Love 'em. Four pieces of fabric and one hour later I've got two new cocoon shaped jersey dresses that I know will get a lot of wear. What's not to like?!






15 kommentarer:

  1. Ser super nemme ud. Måske min ekstra fridag i morgen kunne bruges ved sy-maskinen

    SvarSlet
  2. Hvor er de lækre, og dejligt med noget, som ikke kræver det store, før det ser brandgodt ud.
    Solkinshilsner
    Karen

    SvarSlet
  3. Den er super fin, og super meget i tråd med det, man kan købe overalt lige nu :-)
    Jeg har lavet en næsten magen til, bare med en kant af Liberty indvendig. Du kan se den her, hvis du har lyst: http://bynuggo.blogspot.dk/2014/07/kaptajn-strib.html

    SvarSlet
  4. Super fine og virkeligt nemt. Elsker den med striber.

    SvarSlet
  5. er det et mønster du selv har lavet:)

    SvarSlet
  6. Du er altså bare for sej!

    SvarSlet
  7. Somme tider er det rart med et nemt projekt, og striber er altid godt. :o)
    Syede for nylig en stribet udgave, blot med påsatte ærmer.

    SvarSlet
  8. love them both! that's totally a silhouette i like to wear this summer, i'll have to steal your idea and make me some cocoon dresses too :)

    SvarSlet
  9. Hvor mon du har mønstret fra!? Det er lige sådan en model jeg leder efter!!
    :-) så fin!!

    SvarSlet
  10. Så fine. Stofdepotet er en sand skattekiste;-)
    Hvor mon mønsteret er fra?!
    Hilsner Jonna

    SvarSlet
  11. Er det et mønster, du selv har lavet eller kan det mon findes et sted? De ser superlækre ud og burde være noget, som selv jeg kan klare på en symaskine. :)

    SvarSlet
  12. Jeg vil også gerne høre, om mønsteret er hjemmelavet ;-) hvis det er, kunne du måske vise en kjole frem der ligger fladt? Jeg digger at de er så nemme at sy!

    SvarSlet
  13. Hejsa allesammen! Mønstret er hjemmegjort - og modellen har jeg syet op i både fastvævet og jersey stof.

    SvarSlet
  14. hi Trine!
    which pattern did you use for these dresses? I'd love to have a couple of basics like this in my closet!
    yours turned beautiful!
    Katie

    SvarSlet
    Svar
    1. Thanks, Katie. The pattern is self drafted :-)

      Slet