torsdag den 10. juli 2014

Cosi Swimsuit Tour

Så er vi på tour igen. Nu med badetøj! Badetøj!!! Jeg ville have forsvoret, at jeg nogensinde kunne sy en brugbar badedragt. Men, takket være Suz er det ikke desto mindre nu en realitet. Jeg har begået en badedragt til Wilma. En sindssygt lækker en af slagsen, hvis jeg selv skal sige det!

Cosi badetøjs mønstret er endnu en lille genistreg fra Sewpony Vintage. (Jeg er jo også svært begejstret for Betty, som jeg flere gange har tryllet om til kjole).




Mønstret går fra 6 mdr. (nuuurrrhhhh) til str. 10 år. I et og samme mønster får du både bikini og badedragt - med muligheder for forskellige detaljer såsom flæser ved benene, krydsstropper og halterneck afslutning. Selve dragten kan også laves med glat el. rynket detalje foran. Et virkelig, virkelig lækkert og gennemarbejdet mønster. De engelske instruktioner er super gode - man bliver simpelthen guidet gennem hver lille detalje.

Til Wilma har jeg valgt at lave en mørkeblå dragt med rynk foran og halterneck. Jeg er pavestolt af resultatet og pigebarnet synes det er den flotteste dragt, hun nogensinde har ejet. Mor er enig!

Udfra barnets brystmål og højde kan du i det medfølgende skema læse dig frem til, hvilken str., der vil passe dit barn bedst. Wilma er åbenbart lidt smal ift højde, så til hende har jeg lavet en dragt i str. 7 bredde og str. 8 længde. Det passer fint til hendes ca. 132 cm's krop.

Be' om et badedragtmønster i str. Trine, der mirakuløst tryller appelsin hud og draperede lår væk. Og ydermere gi'r sådan nogle runde 'kinder', som Wilma flasher herunder.

I made a swimsuit - a freakin' swimsuit! And we both love it, Wilma and I. I've always thought that a swimsuit would be a nightmare to sew. Well, it's not - absolutely not! Thanks to Suz' guidance and great constructed pattern this is in fact a pretty easy make. This little number came together in one night. Wilma is a little tall for her age - she turned 7 i March and is 132 cm tall. The size 8 length mixed with a size 7 width is perfect for her.

Please visit Sewpony for more photos from the other tour participants.

If you use this code: COSITOUR15 you'll receive a 15% discount on your Cosi Swimsuit pattern (ends July 18)


 




23 kommentarer:

  1. So cute Trine! Glad you and Wilma both love it!! Thanks for joining in!!

    SvarSlet
  2. Arhmen...ved ikke hvem der er mest lækker....den smukke pige eller den smukke badedragt :) Så flot en kreation...

    SvarSlet
  3. Lækker badedragt - den ville også være fin i voksenstørrelse:)

    SvarSlet
  4. So pretty. Everyone on this tour is making swim suit sewing look so easy. I LOVE this version!

    SvarSlet
  5. Hmm....jeg har faktisk badedragt-stof liggende i kælderen.... :)

    SvarSlet
  6. i love this blue! It looks great on her and with the runched front looks so sophisticated! great job!

    SvarSlet
  7. Nuij den er fin, tror vist lige jeg skal kigge nærmere på det mønster! Altså det kan være temmelig farligt at komme herind til dig og kigge;-) det er fedt med alle de pattern tours du er med i!

    SvarSlet
  8. Wauu..!! Hvor er den fin, og sikke en sød badenymfe. :o)

    SvarSlet
  9. Du laver simpelthen de fedeste kreationer ☺ Ville ønske jeg kunne være med på dit niveau og havde mere krea-tid.
    Kitt

    SvarSlet
  10. Hold op hvor er du bare dygtig. Den er så fin den badedragt, og klæder din søde datter godt. Jeg vil også gerne have så fin en camouflage badedragt 😄

    SvarSlet
  11. she is darling in it! beautiful color on her-and her hair! wow. love this!

    SvarSlet
  12. Love it! Such a beautiful colour!

    SvarSlet
  13. Lovely! I bought the pattern as well... Can't wait to try it when I get back home. M

    SvarSlet
  14. Du er simpelthen for vild!!! Du kan sy alt - hvor er du bare dygtig.
    K.h.
    Christina

    SvarSlet
  15. Det er dælen-dulme for sejt at sy sit eget badetøj... Og så må jeg bare lige komplimentere dine billeder sådan helt generelt... de er altid en fryd for øjet - så lækkert :)

    SvarSlet
  16. Gorgeous swimsuit! Love the contrast of its color and your daughter's blond hair! This is one of my favorite cosi so far (and I've already seen many great versions of this wonderful pattern!)

    SvarSlet
  17. Fabulous, Trine :) I also always thought sewing swimmers would be a nightmare, and I was surprised it was not that scary after all!

    SvarSlet
  18. I love this! So gorgeous and perfect!

    SvarSlet
  19. Den er simpelthen for sej! Hvis du starter en produktion i voksenstørrelser, så vil jeg gerne være din første kunde! ;)

    SvarSlet
  20. i thought i commented before but apparently i didn't - sorry! i love this suit so much i went ahead and copied it. wilma now has a twin. check my blog! ;)

    SvarSlet
  21. Hvor er den flot! Har du syet den på overlocker med alm tråd ? Jeg har lige købt stof til at sy badebukser til min søn...

    SvarSlet
  22. Kære Trine,
    Åltså den datter, eller for den skyld alle dine børn er så utrolig smukke. Badedragten er bare så sød og lækker.
    Kram

    SvarSlet