tirsdag den 13. maj 2014

Project Sewn Week 2 - Floral Frenzy


Tusind tak for opmærksomheden ved min konfirmation.... 



Så blev man lige konfirmeret igen. Eller også stiller man bare op til et photoshoot, hvor det overordnede tema er blomster! Prøv lige at se et par nydelige, dydelige poseringer herunder. Det er sgu da lige til et Lilly katalog, hva'?!

Først og fremmest tusind tusind tak for opbakningen. Takket være Jer, er jeg er videre til uge 2 i Project Sewn med temaet 'Floral Frenzy'.

Jeg har længe vidst hvad jeg ville sy, hvis jeg nåede så langt. En 50er inspireret kjole i dæmpede farver. Stoffet fandt jeg blandt Stof & Stils boligmetervarer. 'Danser med Gardiner' kalder de mig. Mønstret. Åh, mønstret. Det her er uden sammenligning den mest velsiddende kjole, jeg nogensinde har syet. Af hjertet tak til Christine Haynes, der har designet 'Emery'. Pasformen, brystindsnittene, skuldrene, taljen - det hele passer som havde jeg stået model til Christines str. 10 mønster. Jeg er knapt 180 cm høj og har derfor forlænget selve skørtet og overdelen en smule. 1 cm på overdelen eller noget i den stil. Når ret skal være ret var det måske ikke engang nødvendigt! Min overkrop er lidt kort ift resten af Trine-kroppen.

Jeg har dog ændret lidt på selve designet. 'Emery' kommer med korte eller 3/4 lange ærmer, men grundet ugens tema, har jeg givet den fuld gas på blomster og tegnet det, der kaldes et tulipan ærme. Næh, hvor er det smart tænkt, Trine. (Og det er også den primære grund til min 'jeg mangler bare en bibel i mine hænder' posering herunder. Så I bedre kan se de fine, overlappende tulipan blade.) Det er sådan et fint lille ærme, som gi'r en dejlig bevægelsesfrihed. Win-win. Jeg vil skynde mig at tilføje, der faktisk lige nu er minus 30% på alle Christine Haynes mønstre - også Emery.




Bag på kjolen er der også en overraskelse. Wait for it - waaaaiiit for it. En fold. Eller 2. Kjolen lukkes med usynlig lynlås bag og over den, har jeg lavet er par folder, således at kjolen belægning bliver synlig. En smal sort/hvid stribet fold syet af bomuld/silke fra Stofdepotet. Det var denne kjole, der inspirerede mig til at folde.



Endnu en cocoon coatigan har også set dagens lys. Syet af uld fra Stofdepotet og efter en mønster fra Burda. Den er rar og særdeles rummelig. Lige til at putte sig i på en halvkold forårsaften.

Hvis I kan lide mit bidrag til denne uges udgave af Project Sewn, så vil jeg være ovenud lykkelig for en stemme - det kunne være fedt at fortsætte til uge 3.



Skål. Min far har givet mig lov.



This is what I made for Week 2 of Project Sewn. The 'Floral Frenzy' theme resulted in a Emery dress. Pattern designed by Christine Haynes who's having a spring sale right now and offers a 30% discount on all her patterns. This is the first time I've sewn an Emery dress - the best fitting dress I've ever sewn!! Really - I mean it. Everything about this pattern is perfect for me, the bust darts, shoulder darts, waist - everything. I lengthened the bodice a little and the skirt even more as I'm fairly tall. That's it. The pattern comes with short or 3/4 length sleeves, but to stay true to this week's floral theme I drafted my own tulip sleeves for the dress. I love tulip sleeves. Flattering and so comfortable to wear. I also made a little fold back detail which is not included in the pattern.

Furthermore I made this cocoon shaped  'coatiagan' to keep me warm on those not always so warm Danish spring- and summer nights. Pattern from Burda. 

Please, visit Project Sewn to see what the other talented ladies have made - and vote for your favorite!





69 kommentarer:

  1. Hold nu op hvor er både den og du smuk!!!!

    SvarSlet
  2. Trendy details, I like it!

    SvarSlet
  3. Hahaha det er sjovt med konfirmationen :-) Du ser brand-godt ud og det er en smuk, smuk kjole. Skynder mig at stemme med det samme!! :-)

    SvarSlet
  4. Fantastiske billeder. Smuk smuk smuk!! Jeg er vild med kjolen!!

    SvarSlet
  5. Din lækre fotomodel. Wow!!!! Den er jo fantastisk. Jeg har selv lige klippet en "gardin-stofs-kjole":-)
    K.h.
    Christina

    SvarSlet
  6. Fantastisk kjole, fantastiske billeder. Mangler en kjole til et bryllup, så måske dette skulle være modellen, hvem ved? :-)
    Jeg skal nok stemme på dig igen :-)

    SvarSlet
  7. Hvor er den fed! Synes, at det er vildt, så god en fornemmelse du har for at finde stof og anvende det på nye måder!
    Vedrørende mønsteret: Kom du ikke til at betale en formue i told?
    Vh Henriette

    SvarSlet
  8. Hvor er den fed! Synes, at det er vildt, så god en fornemmelse du har for at finde stof og anvende det på nye måder!
    Vedrørende mønsteret: Kom du ikke til at betale en formue i told?
    Vh Henriette

    SvarSlet
    Svar
    1. Det gjorde jeg ikke nej - men, du kan også bestille mønstret i en eu webshop og slippe for 'alt det slemme'

      Slet
    2. Tak for svar!

      Du har naturligvis også fået min stemme! ;)

      Slet
  9. Gorgeous, Trine! I am so in love with your take on the Emery dress. Those sleeves were such a brilliant addition and the little fold on the back neckline is perfect. Lovely outfit, from head to toe!

    SvarSlet
    Svar
    1. Thank you so much, sweet Mary. The feeling is mutual :-)

      Slet
  10. Kære trine

    Hvor er du bare fantastisk smuk i en fuldstændig vidunderlig kjole med masser af detaljer. Og jeg elsker dine indlæg med din vidunderlige humor! Tak fordi du deler med os.

    Kh
    Anna

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor er du bare sød, Anna. Tusind tusind tak :-)

      Slet
  11. beautiful dress, love what you did with those little sleeves, and print is really pretty.. and that coatigan is on my to-do list for months

    SvarSlet
    Svar
    1. Thanks Mokosha :-). About the cardi I would advise you ti go down a size or even 2 compared to what you would normally choose. I made size 40 - but 38 would have been even better I think (and I usually make a 40/42 in Burda sizes)

      Slet
  12. Hvor er den bare super super flot! Uden tvivl den flotteste i denne runde - har SELVFØLGELIG stemt på dig :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tillykke med sejren - fuldt fortjent efter min mening!!! Iøvrigt synes jeg project sewn er altså et total fedt koncept!!!

      Slet
  13. Gorgeous! Love the back (now I understand Marte's comment on Instagram!) and those sweet tulip sleeves! Oh, and the coatigan - I could live in one of those! Vote cast!

    SvarSlet
    Svar
    1. Thanks Laura my friend. You absolutely must try this pattern if you haven't already!!!

      Slet
  14. Wau.. du er altså bare fantastisk dygtig. Virkelig en fin kjole med super detaljer :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange mange tak. Tror også jeg skal ha' mig en ensfarvet udgave :-)

      Slet
  15. MEGA flot og selvfølgelig tillykke med konfirmationen :-) du har allerede fået min stemme i denne uge også :-)

    SvarSlet
  16. This is the second week in a row I've gone directly to Burda and bought a pattern you've made up! Good luck for the comp.

    SvarSlet
  17. Lovely! Clever to draft the tulip sleeve for the floral theme! Beautiful fit, and great look on you! :)

    SvarSlet
  18. Perfect fit, beautiful photos with the flowering trees.

    SvarSlet
  19. Oh I love this look - the details of the sleeves and back are just perfect! Fun to see you in a print, too. Good luck this week!

    SvarSlet
  20. Lækker kjole og lækker kvinde! Jeg går straks ind og stemmer på dig.

    SvarSlet
  21. Så har jeg også givet konfirmanden min opmærksomhed inde på project sewn :-).
    Selvfølgelig skal du videre!

    Ung og sprød - lige som en konfirmand skal være ;-). Det er da godt gået når man har rundet de 21!

    SvarSlet
  22. Trine, for hunde! Det er en ganske fantastisk kjole og jeg er fuldstændig vild med de ærmer.
    Og så ser du virkelig både dydig og glad ud! Og skøn! Thumbs up!
    Jeg har stemt dig videre! Hope you make it!!
    Solhilsner
    Stine

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak, Stine. Jeg er også ret pjattet med de ærmer :-)

      Slet
  23. Smuk kjole, smuk kvinde, smukke billeder taget i smukke omgivelser... Do I need to say no more..??
    Jeg er VILD med de fine detaljer i kjolen, tulipan ærmerne og den synlige belægning med lidt spræl.
    Du får 5 point fra mig, som Etta Cameron ville have sagt... :o)

    SvarSlet
  24. Woooohhh, hvor ser du hamrende godt ud i din smukke kjole eller kjolen ser godt ud på smukke dig....:-)

    SvarSlet
  25. De sko og den kjole... NICE!!!

    SvarSlet
  26. fantastisk kjole, har været inde at stemme, du skal absolut videre

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak for hjælpen - det virkede ;-)

      Slet
  27. It's so pretty--everything! the dress, the awesome burda cardigan, the pictures...and you! Great job Trine!

    SvarSlet
  28. Hvor er den fed - sikke en kjole (og flot model)! ;)

    SvarSlet
  29. Done...
    Kæft den er smuk den kjole. Gad VIRKELIG godt kunne sy ligesom dig. Når du engang laver en syskole ringer du bare....

    SvarSlet
    Svar
    1. Takker! Det her er absolut ikke er vanskeligt mønster. Jeg vælger sjældent avancerede mønstre :-)

      Slet
  30. Congratulations, the dress is fabulous...i've just gone and bought the emery dress pattern, wasn't sure about the pattern at first but your dress and comments on fit convinced me. Good Luck

    SvarSlet
    Svar
    1. You're going to love it. Promise!! And thank you for your kind words

      Slet
  31. Hvor er den og du fantastisk smuke(ke)! Tak for evig god inspiration.
    Jeg har lige været et smut omkring amilliondresses.com. Efter at have set den side og din kjole måtte jeg også købe Emery mønsteret. Glæder mig til at prøve det :-)

    SvarSlet
  32. Oh beautiful!!! I have just discovered your blog! Love it, thank you - off to look at all your archives :-)

    SvarSlet