tirsdag den 27. maj 2014

Project Sewn Week 4 - Keeping it Casual

Så er det finale tid i Project Sewn. Det har været hårrejsende, stressende, frustrerende og fuldstændigt fantastisk at være med! En oplevelse jeg ikke ville have været foruden.

Sidste tema er 'Signature Style' - altså deltagernes signatur stil. Den stil, der definerer dig. Øhm, okay. En ting jeg hurtigt kunne slå fast. Det er ikke bukser!!! Hvad er mig. Hvad har jeg det allerbedst i. Jersey. Ingen tvivl om det. Tøj, der ikke strammer nogle steder! Kjoler. Selvfølgelig måtte det være en kjole. Jeg går jo stort set ikke i andet. En lang, blød maxikjole, der ikke strammer nogle steder - det fåes ikke bedre! Jeg er stor fan af maxi kjoler og bærer dem året rundt! De er dog unægteligt mere praktiske om sommeren end om vinteren.

Denne model er syet efter McCalls 6744. Jeg har ændret en del på mønstret, men har dog bibeholdt selve snittet foran med kryds. Kjolen er syet af en lækker grå jersey med små sorte nister fra Stofdepotet.

Jakken er syet efter denne model fra Stof & Stil. Yderstoffet er grå/sort stof i bomuld/polyester fra Stofdepotet. Foret er en quiltet kvalitet fra Stof & Stil. Jeg har ændret ganske lidt på mønstret. Jeg har fjernet en del af vidden i ærmerne. Ret meget faktisk. Kraven er også gjort en smule smallere end det i mønstret er angivet. Lommerne er kunstskind.

Det er så meget mig, der her sæt. Afslappet med lidt kant! Tjek lige de 2 andre finalisters SignatureT Styles - formidabelt. Husk at stemme på din favorit.

This is my Signature Style look, casual yet with a touch of roaaar!! I'm a big fan of maxi dresses and wear them all year round - especially the comfy jersey ones. So, naturally I had to make one for my final look. Soft drapey gray jersey with black speckles. I used the McCalls's 6744 as base for my dress, but changed both skirt part and sleeves to get it just as I prefer!

And now for the touch of roaaaaar. My jacket. How I love my new jacket. The shell is a gray/black leopard printed poly/cotton and it's paired with a black quilted lining. To add even more coolness to the jacket I chose to do leatherette pockets. The edge is finished with black knitted binding. The pattern used for this jacket is from a Danish fabric and pattern shop - Stof & Stil (Fabric & Style in English). I took in the sleeves a lot as they were far too wide for my liking. Now I have my perfect spring jacket! Be sure to visit Project Sewn and vote for your favorite this final week. 








Næh, billige matchende flipflops fra Superbest!

Og så en tilståelse. Jeg har faktisk haft en hemmelig mission ifm Project Sewn. Jeg ville sy mig en ny Mix & Match garderobe. Alle tøjstykkerne, jeg har syet undervejs, kan kombineres på kryds og tværs. Se bare.

Finally I have a confession to make. I've had my own secret mission with Project Sewn which was to make a new Mix & Match wardrobe for myself. And I've succeeded! It's been so much fun participating in this series. Thank you so much for hosting this, Simple Simon & Co, and for inviting me - I'm so grateful. 





41 kommentarer:

  1. Så fint - og supersmart, at det hele passer sammen:) Jeg har stemt på dig.

    SvarSlet
  2. Nu vil vi snart have en hel kollektion - man kan købe :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvis bare døgnet havde flere timer, Malene :-)

      Slet
  3. Super flot! Dejligt med noget der matcher! Det har været sjovt at følge konkurrencen.
    Solskinshilsner
    Karen

    SvarSlet
  4. Fabulous Trine, Absolutely fabulous! Casual with a touch of roar and a lot of WOAH!

    SvarSlet
  5. Beautifull outfit! I love the "Jakken"

    SvarSlet
    Svar
    1. Thanks Diana - I'm also very pleased with jakken :-)

      Slet
  6. Du er simpelthen så smart. Ville godt eje den garderobe

    SvarSlet
  7. Det er så lækkert alt det du har lavet! Og så er du vidunderlig smuk på de sidste billeder! Du har min stemme gange mange hvis jeg kunne :)

    SvarSlet
  8. Som altid super skønt! Hvor får du dog tiden fra? Jeg synes slet ikke, jeg kan finde tid til syningen for tiden!

    Kh
    Anna

    SvarSlet
  9. Maxikjoler er også bare fantastiske - især til høje piger, som du jo er (også mig).

    SvarSlet
    Svar
    1. Maxikjoler er de bedste. Er igang med en stribet en af slagsen :-)

      Slet
  10. Du har gjort det igen!!! :) Hvor er det bare super fedt med dit mix and match !!

    SvarSlet
  11. Wow, I'm really impressed by your mix&match wardrobe! I don't seem to have the will power to sit down and actually PLAN my sewing. I just make anything nice I see :D

    PS. Hälsningar från Finland! We are almost neighbors, globally speaking! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tack Nilla :-). I don't usually plan that much but for this Project it seemed like a good plan :-)

      Slet
  12. I love that you had a wardrobe in mind as you sewed - and what a fantastic wardrobe at that! I loved the contrast of casual comfort and structure with this look, and how true to your style you've been this whole competition. Voted for you! :)

    SvarSlet
  13. you look amazing in these pics. and i really love the mix and match wardrobe that you sewed during the whole competition! you rock!

    SvarSlet
    Svar
    1. That's so nice of you - thanks :-). I love my new wardrobe

      Slet
  14. Wow, todays jacket with the tule-skirt: great!

    SvarSlet
  15. Trine,
    Jeg synes virkelig du er utrolig dygtig og du formår altid at sætte dit eget præg på dine kreationer.
    Håber du vinder, det har du fortjent.
    Godt kram fra Lykke

    SvarSlet
  16. Super flot alt sammen.. Du har fået min stemme :)

    SvarSlet
  17. I really like your signature style. You are doing a fabulous job of coming up with garments that mix and match and look pretty and also comfortable to wear. I think you have a great thing going here. Bravo!

    SvarSlet
  18. I've just found your blog through the Project Sewn website and I'm flabbergasted :)
    I just love your sewing and your personal style and your adorable family. Well, I'm dying of pure envy to be honest :). I went through your archive even though I don't speak a word in Danish but a pictures are worth thousand words, isn't it? You are AWESOME, period.
    Greetings from Poland,
    Julie

    SvarSlet
    Svar
    1. Damn, I've made a serious grammar mistake. I was supposed to write "a picture is worth a thousand words". Shame on me. :(

      Slet
    2. A very warm welcome and thanks for the sweet words Julie! I've admired your blog and creations for a long time :-)

      Slet
    3. Seriously?!?! I'm SO happy to hear that :)

      Slet
  19. Sikke en fantastisk mix og match garderobe du har fået syet! Du er bare så god til at sy:)

    SvarSlet