mandag den 17. november 2014

Crop Jacket

Luna har fået en ny jakke. Så'n en fin, kort en med 3/4 ærmer. Og Lunas mor ville ønske, at det var hendes.

Den unge dame så med det samme muligheden for en jakke, da jeg viste hende det lækre leopard stof fra Stofdepotet. Stoffet er lidt kraftigt - og vendbart, for at det ikke skal være løgn - helt perfekt til en jakke.

Mønstret er fra Alt Om Håndarbejde Symagasin 3/2014. Et virkelig lækkert mønster. Jeg vil endda gå så vidt som til at sige, at det er det bedste mønster, jeg til dato har prøvet fra Symagasinet. Jeg har syet en str. 38. Den er rummelig, men virker ikke for voldsom til Luna. Jeg, som normalt er en 40/42 på en god dag, kan også godt få jakken på - og tilmed lyne den. Måske ikke så kønt, men det kan lade sig gøre. Jeg vil nok vælge at sy en str. 40 til mig selv. Og Luna kunne måske have nøjedes med en 36.

Jeg kan sagtens se mig selv i en lækker uld (bouclé) udgave. Må ha'!

A new jacket for Luna. Cropped, angled at the front and fully lined. The pattern is from a Danish sewing magazine - and probably the best pattern I've ever tried from this magazine. I definetely need one or three of these for myself. The fabric is reversible - not that you can see it due to the lining. Perhaps I should have used the other side of the fabric for the facings. Could have been cool. Well, she'll take the jacket as it is, I'm sure. The fabric is from Stofdepotet.dk 











10 kommentarer:

  1. Hvor er den fed! Sådan en kunne jeg vist også godt bruge.
    K.h.
    Christina

    SvarSlet
  2. Nice! And my kind of fabric ❤️

    SvarSlet
  3. Svar
    1. Thanks Olga. And I agree - the hemline is gorgeous!

      Slet
  4. Lækker sild og lækker jakke:-)
    Det er en rigtig fin jakke til en ung dame.....

    SvarSlet
    Svar
    1. ....også til en knapt så ung, håber jeg :-)

      Slet
  5. Lækker! Kan godt forstå du gerne vil ha en:)

    SvarSlet