fredag den 7. januar 2011

Lille Lilla Fløjls-Frakke....

Dette er resultatet af mine 'mens jeg venter på en lynlås til min grønne kjole' - strabadser. Modellen er den samme som denne - dog har jeg tilføjet rib i ærmerne på denne her...det fungerer bedre, synes jeg (ribben kan bukkes ind i ærmet, hvis man 'bare' vil nøjes med ballon-effekten. Aldrig nogensinde forevigt og altid i en sæk med lakridskonfekt i Danmark, Norden, Hele Verden og hele Universet med bli'r jeg træt af lille fløjl...det er en sikker vinder. At jeg så fløjls-traumatiserer mine børn, det er en helt anden diskussion....:-)


28 kommentarer:

  1. super fed jakke ,jeg har selv luret på at sy en til min datter i en model der ligner din :)

    lilla!!! jeg elsker lilla :)

    SvarSlet
  2. Hvor er den flot... Åh, er helt vild med den effekt ved ærmerne! ;)

    SvarSlet
  3. Dina jackor är fantastiska! Jag blir så otroligt inspirerad varje gång jag ser en ny jacka hos dig :)
    Har redan en i huvudet som min lilla tjej ska få. Gäller bara att göra den också :) /A

    SvarSlet
  4. Super flot jakke, er også selv totalt til lilla, brunt og orange, og stakkels Ida på 3 er tvangsindlagt til disse farver ;O)
    Elsker træet på ryggen, flot !

    SvarSlet
  5. For en flott og fin jakke!

    Og den gule kjolen i et tidligere innlegg var jo kjempekul!

    SvarSlet
  6. Trine den jakke er VIDUNDERLIG!!! Jeg har en lilla anorak model med træ bagpå fra dig og vi knus elsker den....skulle du få lyst til at sælge mig en frakke ala denne, så sig endelig til....nøj for sulan, den er da noget af det fineste

    SvarSlet
  7. Hej.
    Hvor er det en super skøn jakke, er det nogle du sælger, hvis ja så en pris.
    Min datter ville elske den.
    /Mette

    SvarSlet
  8. Tak, søde piger.

    Åh, det er sgu ikke nemt, det her. Jeg ville ønske at jeg havde tiden til at sy på bestilling....eller turde ta' springet og simpelthen gøre syningen til min levevej, men som det ser ud nu, har jeg ganske enkelt ikke tiden (og modet) til det. Sådan en frakke her ta'r også en del timer at sy, så hvis jeg overhovedet skulle tjene lidt på det, så ville den blive halvdyr at sætte i produktion, tror jeg :-)

    Kram

    SvarSlet
  9. Super fin. Jeg tror også at MellemsteDatters nye sommerjakke bliver i den rest lilla fløjl jeg har tilbage. Kan jo ligeså godt, nu jeg har.... Og farven er jo også dejlig.

    Og modellen her med de søde ærmer er bare nice...

    SvarSlet
  10. I LOVE IT!!! Mere er der ikke at sige om den sag :-)Kh Linda

    SvarSlet
  11. Oh la, la... hvor er den lækker. Fløjl er jo bare så dejligt - især i lilla - og detaljerne giver den lige et ekstra pift!
    Mon ikke dine børn kommer sig over et evt. fløjlstraume..? Min mand kunne ikke lide fløjl, da vi mødte hinanden, men han blev heldigvis omvendt.

    SvarSlet
  12. Lilla fløjl er kommet for at blive og sådan er DET bare!

    Du har altid sådan nogle fine detaljer med, Trine! Det er dem, der afgør det hele og gør det lækker-lækker-lækkert med krymmel på.

    KRAM
    Lis

    SvarSlet
  13. Heisann!
    For en herlig blogg du har - masse flott inspirasjon!
    Ønsker deg en riktig god weekend! ;-)

    SvarSlet
  14. Sød jakke med den der ballon effekt på ærmerne.Jeg er også vild med den spidse hætte.
    Jeg elskede som barn fløjsbukser og fløjlsjakker.Har også haft et par jakker for ti år siden. Men går langt uden om fløjl nu.Så er nok "fyldt op" med fløjl.

    SvarSlet
  15. Fantastisk frakke, og du har ret, fløjl går til alt! Hermed gemt som inspiration.

    Glæder mig til at se hvad du fremstiller næste gang :)

    SvarSlet
  16. Hej Trine!

    Uha den er lækker! Elsker fløjl, og den nederdel jeg vandt i en give away hos dig må rigtig gerne være i fløjl :-)

    Kh. Mette

    SvarSlet
  17. Åh, jeg liker så godt tingene du syr. :))

    SvarSlet
  18. superläcker!!! Kan tänka mig använda själv en sådan:)

    SvarSlet
  19. Du burde så virkelig blive selvstændig og gøre det her til din levevej, jeg har aldrig før oplevet så lækker og sikker en stil som din! Vi står jo i kø for at få lov at købe. Håber du finde modet en dag, og så ring til mig, jeg vil storkøbe dine ting!!

    SvarSlet
  20. For filan den er fin! Sådan én vil jeg også ha´. Gid man kunne...
    -Mette

    SvarSlet
  21. Differentia/Mette - det kan vi sagtens finde ud af...jeg kom også til at tænke på dig forleden...nu skal du skisme ha' den nederdel. Jeg ligger ikke lige inde med fløjl nok til sådan en lige pt, men det får jeg fat i hurtigst muligt.

    Tak for alle Jeres søde kommentarer om jakken - og nu vil jeg fisme også lave noget lignende til mig selv...ja sgu!!

    Kram

    SvarSlet
  22. Hun må da være lykkelig den lille, skøn lilla frakke og alle de fine detaljer

    stine:)

    SvarSlet
  23. Åh, otroligt härlig jacka!

    SvarSlet
  24. Underbar, helt min stil. Jag älskar den typen av luvor, har själv gjort liknande. Tack för en finfin blogg, ska kika vidare nu!

    SvarSlet
  25. Wauw med wauw på - den er da så skøn!
    Og farven, ja den er jo skøn!

    SvarSlet
  26. Hvor er den bare enormt flot.
    Er det kun fløjl foret med bomuld, eller er der et mellemlag i?
    Skal igang med en forårsjakke til min pige meget snart. Og er lidt i tvivl og fløjl med bomuldsfor er vindtæt nok.

    SvarSlet
  27. Huen er bare foret med bomuld - kroppen er foret med fleece og ærmerne med glat foer stof. Ingen mellemfoer.

    mvh
    Trine

    SvarSlet