torsdag den 25. september 2014

Selfish Sewing Week - Day 4

Idag er jeg officiel 'featured stitcher' hos Rachael, som hoster denne 'Selfish Sewing Week' sewalong.

Os deltagende syersker har fået en masse fede indie mønstre at vælge og vrage imellem, som vi så alle har skullet sy op til denne uge.

Jeg udførte nogle imponerende Ninja-tastatur-moves, da mønstrene blev frigivet - for iblandt lækkerierne var blandt andet dette nye mønster fra Sewaholic Patterns, som et par uger havde givet mig kløe i 'godkend' fingeren. Nu kunne jeg pludselig få det helt gratis. Til Ninja-Trine. Haps Yaletown Dress, my precious!

Som det er kendetegnende for alle Sewaholic Pattern mønstre, er også det her mønster virkelig virkelig gennemarbejdet. Der er kælet for detaljerne, piger! Snitmønstret i sig selv er lækkert - men, hvis man kan kalde instruktioner lækre, så er det tilfældet her. Man bli'r simpelthen guidet igennem hver eneste syning!

Kjolen har kryds fortil, løse ærmer med lidt vidde, skørt med lommer (yay) og elastik i livet. Ingen lynlåse el. Det eneste, jeg har tilføjet mønstret, er længde. 10 cm eller så'n på skørtets længde - ellers nada!

Kjolen er syet af den blødeste, fineste viscose fra Stofdepotet. Men, lad lige være med at købe det - jeg skal altså nå at ha' lidt mere. Der er så pænt.

Kan vi ikke godt blive enige om, at der er lidt vintage 1940 vibe over kjolesnittet her? Altså, jeg synes jo det er helt fantastisk - min 16 årige synes også det er helt fantastisk.... granny agtigt. Tsk tsk - ungdommen nu til dags.

 



 ...og så har jeg faktisk fået lov at sy endnu en kjole. Man skulle tro jeg havde valgt kjoler udfra et tema om byer, for den næste kjole hedder Bridgetown Dress. Det er sgu lidt skægt, ik. Yaletown, Bridgetown. Jeg er måske bare meget nem at underholde?!

Bridgetown er designet af Sewhouse Seven. En smuk kjole med dyb udskæring bag. Igen en kjole med kryds. Kryds og byer, det er åbenbart 'min ting' pt.

Kjolen er syet af en let georgette (tror jeg nok, det er).

Jeg har givet skørtet lidt mere vidde end angivet på mønstret. Faktisk ville jeg ha' parret Bridgetown overdelen med Yaletown skørtet, men jeg havde ikke helt stof nok. Kompromisset blev et rynket rektangel.

Jeg er vild med ærmerne og den dybe ryg på kjolen her!!! Desværre er kjolen blevet i det korteste i overdelen til mig, så den falder ikke helt så flot bag på, som jeg havde håbet - jeg strækker simpelthen draperingen for meget ud...derfor gine billeder i stedet! Den vil passe bedre til en pige på 168 cm end en på 178 cm. ØV!




 Ah, Selfish Sewing Week - I love you! 

I've had the pleasure of working with two city named dress patterns for this series - the Yaletown dress by Sewaholic pattens and the Bridgetown Dress by Sewhouse Seven

First the beautiful wrap style Yaletown dress. I love practically every design by Sewaholic - this is no exception. The fit is spot on - and the dress is easy to sew! And, you are so well guided through the sewing process! I freakin' adrore this dress. With pockets. Pockets are the best. The only thing I added was 10 cm to the length of the skirt! That's it. Bravo once again, Sewaholic. 

The next beauty is the Bridgetown by the new to my Sewhouse Seven. It was love at first sight when I saw this pattern. Kimono style sleeves and a draped open back. So stylish! I added a little width to the skirt part. And, I should have added a little length to the bodice as it is a little short on my 178 cm frame. Boo hoo. Must try again for sure. Another easy dress to make. 

Thank you so much for inviting me along sweet Rachael - once again it's been a real pleasure. 





10 kommentarer:

  1. Altid så flotte kjoler du laver :)

    SvarSlet
  2. The second dress is just stunning! Fabulous back <3

    SvarSlet
  3. Nøj, nogle flotte kjoler. Må klart få kigget på mønstrene asap !!!!!!!
    Judith

    SvarSlet
  4. i really love both of your dresses! what a fantastic prints you chose for them! back of that bridgetown dress looks really cool

    SvarSlet
  5. Smukke smukke kjoler til smukke (og hoeje) dig :-)

    SvarSlet
  6. For filan da, nogle lækre kjoler du har kreeret. - As usual..!!
    Slet ikke granny agtig, jeg synes den er storby chick på den afslappede måde.. ;o)
    Og fedt stofvalg til begge kjoler, just love it.. :o)

    SvarSlet
  7. Stunning! Where did you get the fabric for the second dress?

    SvarSlet