fredag den 3. oktober 2014

Mig & Charlie (og en bumbag)

For et par uger siden blev jeg kontaktet af Henriette, der er butikschef i Stof2000 på Nørrebro. Hun spurgte, om jeg var klar på en udfordring. Så snart der er stoffer involveret, er jeg ret nem at lokke med! Hell yeah!! Sådan er det med afhængighed, ikke sandt?! Henriette lod mig vælge og vrage mellem de nye snitmønstre og stoffer. Valget faldt fluks på den lækre Charlie - en oversize frakke i boyfriendsnit, samt den cool bumbag.

Charlie er syet op i en blød, varm mohairstrik og helforet med satin. Trine elsker Charlie! Han er simpelthen så lækker. Han drillede mig lidt undervejs - men vi fandt ud af det sammen, mig og Charlie. Blandt andet valgte jeg at montere foret lidt anderledes end beskrevet. Der er også lige en detalje omkring lommen, som vist skal rettet på mønstret.

Han er her syet op i en str. L. Egentlig skulle der en trykknap foran - den må I tænke Jer til. Jeg ved, at jeg aldrig ville få den brugt den knap - så det skulle da kun være i æstetikkens navn, hvis den skulle på. Måske på et tidspunkt.

Men, føj hvor er han altså en frækkert, ham Charlie! Vi kommer unægteligt til at have et nært forhold her i efteråret.

Jeg er vild med de 'indbyggede' lommer, der er syet ind i en nærmest usynlig overskæring. Kræs!

Jeg har, som nævnt ovenfor, også leget med det nye bumbag mønster. Her syet op i en usædvanlig lækker kunstskind. Det er vist det tætteste, jeg er kommet på lammeskind, uden at det involverer et ægte lam!!! Så blød og fin en struktur og nem at arbejde med. Tasken har 2 rum eller lommer om man vil. Igen drillede projektet lidt undervejs. Det skyldes mestendels instruktionerne, som ikke er helt i top. Jeg kunne også godt ønske mig, at mønsterdelene havde lidt flere markeringer/pasmærker, som man kunne rette sig efter. Det samme gør sig gældende for Charlie, desværre. Jeg håber, at Stof2000 får kigget lidt på mønstrene og de dertilhørende instruktioner.

Stof2000 skriver selv, at bumbag'en er et begyndervenligt projekt. Det er det ikke, siger fruen her!!!

Uanset hvad, så er det fedt resultat...som min store datter allerede har fået ejerfornemmelser omkring!

Den mønstrede bluse kan jeg ikke ta' æren for - den er fra H&M....og bukserne, de er mega gamle. Dem syede og fremviste jeg i sidste uge! Den rosa bluse er derimod også ny. Det er igen en bluse baseret på Simplicity 1366 syet op i en tynd crepe georgette fra Stof2000.

Jeg har forøvrigt syet børneudgaven af bumbag'en, da jeg synes modellen større virker lidt for voldsom. Jeg kan sagtens ha' både pung og snotklude i den her.

I've made myself a new coat for fall. It's based on the Charlie pattern from Stof2000. It's an oversize coat in a 'boyfriend' look. Charlie is fully lined. And I'm already in love!  The fabric is a warm and soft mohair knit. Gorgeous. 

The bumbag is also from the new line of Stof2000 patterns  - this one made of faux leather. The most delicious leatherette ever. So soft and easy to handle. 








8 kommentarer:

  1. Lækker jakke agtig ting der... Vild med at der er satin-foer, så den glider nemmere...
    Og så elsker jeg at du skriver det som det er. Jeg har tit svært ved at følge en sy-vejledning... dejligt at du ikke glorificerer den del.
    Tillykke med Charlie!
    Solhilsner
    Stine

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Signe. Det er heldigvis oftest gode vejledninger, der følger med mønstre - især indie mønstre! Men, Stof2000 er ikke helt skarp på det område, desværre - og tak :-)

      Slet
  2. Som altid: wow!
    Bumbag'en er jeg vild med!
    (Tænk at jeg skulle sige det.. Men mon ikke, der er mange af os, som aldrig havde troet vi skulle tage lige netop den firser-trend i brug igen ;o)??)

    SvarSlet
  3. looks very cosy! And I love your top as well! Please tell me you made it yourself (and what pattern you used ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. I wish I had made that top - but no, it's from H&M. Sophie has recently made something similar though
      http://www.adaspragg.com/2014/09/25/dotti-top-nu-leggings/

      Slet
  4. How I wish I had a sweater that cozy right now. :)

    SvarSlet