mandag den 20. oktober 2014

Kid's Clothes Week Fall 2014 - Day 1

Here we go again. Kid's Clothes Week is back - and I'm on fire! That is if you consider sweatpants making beeing on fire! 'Cause that's what I'll be making a lot of this week. Comfy (easy to make) sweatpants for the cold, rainy and windy Danish autumn weather. I'm not a big fan of autumn except for the beautiful colors. I'm not that fond of winter either. Summer and sun - that's me. 

Back to business. So, I made these sweatpants for Albert who just turned 11. Or so I thought. I don't know why I keep on doing this. But for some reason I was sure that if I made the largest size which was a size 10 and just lengthened the legs they would fit A. My almost 160 cm tall son. Muahahaha. Let's just agree that leggings are not that cool on a tall broad (puberty) boy. 

They look much cooler as baggy sweatpants on his 7 year old sister. I tried them on Bertram as well but he sort of drowned in them. Wilma and Bertram are the same height (although he's 14 months older), but he's a little twig!

Now I just have to find a great sweatpants pattern for Albert - cause he still prefers the comfy pants. He doesn't even own a pair of jeans. Only 'soft pants' and chinos. Perhaps it's easier to draft my own pattern than to keep searching for the perfect one. But please do tell me if you happen to know about the perfect cool sweatpants pattern for teens.

The pattern I used for these pants is Onion 20049

I also made the tee....a long time ago. It's a modified version of the Attaka designed by kleinformat. Love this pattern. Perhaps I'll use it again this week!

Så er der endnu engang dømt Kid's Clothes Week! For mit vedkommende vil det nok primært udmønte sig i sweatpants. Det er unægteligt blevet tid til de lidt lunere bukser - og mine unger elsker bløde, varme sweatpants....eller joggingbukser for at sige det på godt jysk. Og her mener jeg 'jågging' og ikke 'djogging'.

Egentlig var de her bukser til Albert - meeeeeen, lad os bare sige at han fyldte dem godt ud. Sådan lidt leggingsagtigt fyldt ud. Jeg gør det igen og igen. Fortrænger at han blir så stor. Han er lige blevet 11, er omkring 160 cm høj og begynder at ligne en ung mand af statur. Suk. Hvordan kan jeg tro, at jeg kan proppe ham i en str. 10 i bukser. Godt nok forlænget i benene - men stadig. Wilma bruger str. 10 og hun er 7½!

Så, nu er det Wilmas bukser. Godt nok lidt baggy og lange, men med et lille opsmøg er de da okay fede til hende.

Mønstret er Onion 20049. Næste gang vil jeg nok lave str. 8 til hende.

Blusen syede jeg til hende for måneder siden. Det er en fri fortolkning af Attaka mønstret. Jeg er ret begejstret for det mønster og tror skisme, at jeg skal lege med det i løbet af ugen igen.

Stoffet er en lækker blød isoli fra Stofdepotet. Jeg tror det er den her - men er ikke helt sikker.






4 kommentarer: