tirsdag den 16. september 2014

En 'ikke noget særligt' kjole...

Helt 'sjøst' - en ikke noget særligt kjole...som alligevel har krævet 2 forsøge at få (næsten) lige i skabet.

Det er såmænd bare et helt almindeligt t-shirt mønster som har fået 3/4 ærmer og et skørt. Kunsten er at finde ud af, hvor præcis man ønsker overskæringen mellem top og skørt. Og den ønsker jeg næsten her. 3-4 cm mere på overdelen næste gang. Om måske bådudskæring istedet.

For at give kjolen bedre hold, har jeg syet klar elastik på bagsiden af 'blusens' nederste kant, inden jeg har påsyet skørtet.

Det fine blågrønne (petrolfarvede) stræk frotté stof er fra Stofdepotet (tror det er den?!)

A super simple and comfy self drafted tee dress in stretch terry. I'm really tempted to make one for my self.




25 kommentarer:

  1. På den smukke model bliver den kjole alt andet end "ikke noget særligt". Virkelig fin og skønt farve :)

    SvarSlet
  2. Hvad Christine siger:) Har du mon et særligt fif til at få rynkerne så jævne? Jeg kæmper altid lidt der..

    SvarSlet
    Svar
    1. Næh, ingen særlige fifs - bare 2 parallelle stikninger med ca 1 cm mellemrum (lange sting - løs trådspænding) som rynkes...vist den mest almindelige rynkemetode, tror jeg :-)

      Slet
  3. Smuk. Må jeg se et billede af den bagfra, så jeg kan se hvor elastikken sidder?

    Kh. Linette

    SvarSlet
    Svar
    1. Elastikken sidder på vrangsiden af stoffet - i bunden af blusedelen. Syet fast på henholdsvis for og bag inden sidesømmene er syet sammen.

      Slet
  4. Pretty! The colour is really flattering to Wilma as well.

    SvarSlet
  5. Den er super fin. Jeg kan godt li', at den er lidt lang i overdelen. Umiddelbart lyder det ikke så nemt med den elastik - men det er det måske?

    Kh
    Anna

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er virkelig simpelt - jeg forklarer mig nok bare ikke tydeligt nok :-)

      Slet
  6. what a pretty color! It looks like a super comfy dress to wear - I can see why you would want one for yourself!

    SvarSlet
  7. Godt trick... kan man mon bruge det til voksne også??
    Solhilsner
    Stine

    SvarSlet
    Svar
    1. Det med elastikken? Jeg har faktisk klar elastik syet på de fleste af mine figursyede jerseykjoler - hvis de har overskæring i livet. Det modvirker at den strækkes ud af facon i livet og gir den hold der.

      Slet
  8. God, so simple and yet so gorgeous! I love it!

    SvarSlet
  9. oh it's very cute and i'm sure she'll wear it over and over and over. great color!

    SvarSlet
    Svar
    1. Thanks Kristin - and I'm also certain that this will be a favorite :-)

      Slet
  10. looking good! i would love to see grown up version of this.. that fabric looks so soft!

    SvarSlet
    Svar
    1. It is so so soft! I really want to make something similar for myself eventhough my 16 year old says no go. Guess I have to prove her wrong :-)

      Slet
  11. This dress look so comfy and cuddly. I'm sure she loves wearing it!

    SvarSlet
  12. Hvor er den altså fin :)
    Har du bare bukket halskanten om?

    SvarSlet
    Svar
    1. Jep. På den her er halskanten bare bukket om :-)

      Slet