tirsdag den 30. august 2011

Knapt så meget fyld, om jeg må be'!

Sexet og klassisk. Lidt Jackie O.-ish. Denne sorte sag er til min lillesøster. De bli'r så lækre sammen, lillen og kjolen.

Den er syet i sort bomuld med stretch....smukt, lækkert og nemt at sy i. Den smule stretch, der er i stoffet er medvirkende til et velsiddende resultat. Jeg glæder mig sådan til at se kjolen med fyld. Jeg skulle lige prøve kjolen igår aftes, da den var færdig 'bare for at få en idé om pasformen'......Pasformen er vist ok - men 10 kg. mindre fyld vil så afgjort klæde kjolen bedre.

Jeg skal uden tvivl ha' sådan en kjole selv. Jeg har olivenfarvet bomuldsstretch, der ligger og venter på en kjole beregnet til mere fyld...

Med søsters velsignelse vil jeg flashe actionpics på et senere tidspunkt. Åh, jeg håber sådan at den passer hende.

Kjolen er baseret på et mønster fra amerikanske New Look. Nr. 6968. Jeg har så bare krydret den med lidt Groovy detaljer.






19 kommentarer:

  1. Löjligt groovy klänning!!! Underbar!!! En sån vill jag också ha :-). Dina detaljer gör den ännu läckrare och så personlig. Hoppas den passar lillsyrran!

    SvarSlet
  2. Åh, så lækker !
    Syr du på bestilling ?

    SvarSlet
  3. Hvor er den bare flot :o)
    Hvor køber du det lækre sorte stof henne? Jeg synes ikke lige, at jeg kan finde noget sort bomuldstof med en lille smule stræk i, som er af en god kvalitet.
    Kh Judith

    SvarSlet
  4. Drømme drømme drømme både om denne fantastiske kjole og at kunne sy lynlås i tøj :-)

    SvarSlet
  5. Jeg siger det igen og igen... og igen. Du er så skide hamrende dygtig til det med at klaske et stykke stof sammen til en fortryllende kjole!

    SvarSlet
  6. Så lekkert. Super kjole med kule sko til :)

    SvarSlet
  7. Tak, AvMeg

    Så er det bare om at komme i sving, OttoPippi - jeg vil glæde mig til at se resultatet.

    Takker, Marit...

    - også tak til dig, Anna

    Losarinas Mor - jeg syer ikke som sådan på bestilling...kun til de nærmeste (og når jeg en sjælden gang imellem har tiden og overskudet til lidt ekstra)

    Judith - jeg har købt dette på ebay, mener jeg. Stof2000 har dog også noget i samme genre:

    http://www.stof2000.dk/show_article.php?catid=3&articleid=8516

    (Det var da lidt småfarligt at kigge derind - de har nemlig også en zebrastribet bomuldssatin...som jeg er sikker på at min datter vil trygle om at få til et par bukser)

    Mette, for hulan - selvfølgelig kan du sy en lynlås i. Du kan sy piping og kantbånd - så kan du også sy lynlås. Kan du så komme i sving ;-)

    Tak, Camilla - du er så sød.

    - også tak til dig Små og Store Gleder, og ja, Lola Ramona'erne er perfekte til kjolen! :-)

    SvarSlet
  8. Stretch twill ville også være perfekt til denne kjole - uh, der er en smuk, dyb blå børstet twill i Stof og Stil...savle savle

    http://www.stofogstil.dk/Katalog/Mode.aspx?group_id=4815&articleid=26967

    SvarSlet
  9. Suk, Trine. Jeg sukker meget, når jeg kigger på din blog. Dejligt, at du deler ud af oprindelsen udgangspunktet - hvis nu man en dag skulle formå at lære at sy, så det bliver bare halvt så godt, som dét, du præsterer...

    Og så lige et suk til!

    SvarSlet
  10. Atter en lækker kjole fra din hånd, mon ikke søster bliver super glad for den

    SvarSlet
  11. for pokker nu igen!!! du er satme så dygtig - og den der er bare LIGE mig:-)
    Det er lige derfor jeg altid har ønsket mig en storesøster...;)

    SvarSlet
  12. Ok- blev bare ret forelsket :-)
    Så tænke jeg lige måtte finde ud af det .

    SvarSlet
  13. Hvor ER den smuk. Jeg glæder mig over din sans for detaljer, og bliver vanvittig inspireret, når jeg kigger forbi din blog. Og så elsker jeg bare dit modige valg af farver og sammensætninger. Wauuuu...!!

    SvarSlet