torsdag den 20. december 2012

Stripes.

Her er min julekjole. Den er faktisk Christinas fortjeneste - for var det ikke for de fede bukser, hun syede for en måneds tid siden, var jeg aldrig faldet for det her stof! Så, af hjertet tak, søde C.

Jeg har brugt et nyere mønster fra New Look - nr. 6145. En relativt løstsiddende model - let taljeret med indsnit ved bryst og på ryggen samt 3/4 ærmer. Da jeg har brugt jersey stof til kjolen, er den nok lidt mere loose end det ville have været tilfældet, om jeg havde brugt fast stof. En meget meget enkel model, der kan syes på en aften - og som levner plads til både and og ris a la mande, me like...

Af stribe-resterne har jeg just klippet et par Chris-bukser til den/de af mit afkom, der måtte passe dem...

Kom bare an, jul! Og så vil jeg gerne have mig frabedt mere sne på matriklen her, tak! Jeg kan gå med til en halv time med smukke, tunge fnug juleaften, men så heller ikke mere.


 

20 kommentarer:

  1. Det mønster er jo lige mig. Det skal jeg ha prøvet. :-) kjolen er fantastisk

    SvarSlet
  2. Super fin kjole, og lækkert stof. Ha en dejlig jul ;-)

    SvarSlet
  3. Knald lækker. Og i lækkert stof der silkkert ikke findes mere af... Tsk tsk.
    Dejlig decemberdag til dig

    SvarSlet
  4. du ser, som altid, møj lækker ud!! du er virkelig en groovy mama!! God jul og tak inspiration i året der gik :-)
    Kh Viola

    SvarSlet
  5. Lækker som altid :-) Min julekjole hænger stadig og venter på at blive færdig :-(

    SvarSlet
  6. Så flott den var! Nydelig fasong! denne er vel ypperlig til sateng stoffer??

    SvarSlet
  7. Hvor er den fin, og sikke en dejlig farve.

    SvarSlet
  8. Fantastisk kjole, så enkel og så alligevel fuld af detaljer, pga det fede stof - jeg så også Christinas fede bukser, og tænker selv t sy noget lignende på et tidspunkt :)

    Jeg har linket til din blog i dag - har nemlig syet mig et skønt tube tørklæde efter din fine DIY - kunne dog ikke være med på dit fantastiske leo stof, men er nu rigtig glad for resultatet alligevel - der er også røget et blomstret igennem til min mor - det kan jo så af gode grunde ikke visses frem endnu ;) men 1000 tak for nem DIY :)

    Kh og god jul

    Karina

    SvarSlet
  9. Kæft den er læksi den kjole.
    Ha´en fantastisk jul

    SvarSlet
  10. God jul og godt nyttår ønskes deg og dine! Blogghilsen fra Ellen.

    SvarSlet
  11. Tusind tak for alle Jeres søde tilkendegivelser - og rigtig god jul til Jer alle.

    kh
    Trine

    SvarSlet
  12. Beklager, men den her flytter aldrig hjemmefra ;-). Jeg fandt en smule stof i butikken i Aalborg - hvor jeg ydermere fandt det i en brun udgave.

    Mvh
    Trine

    SvarSlet
  13. This is a gorgeous dress-- where can i get this fabric???

    SvarSlet
    Svar
    1. Thank you. Unfortunately it is OOP so you can't buy the fabric anymore.

      Slet