mandag den 22. marts 2010

'Mor, er vi sådan lidt 60-70er-agtige hjemme hos os?'

Tjo, ældstedatter - det er vi vel...i hvert tilfælde når det kommer til påklædning og farvestrålende indretning af hjemmet - og samsover, det gør vi da også i stor stil...men, der er alligevel langt til bofællesskab og (fælles) bollerum :-).

Spørgsmålet fra Luna kom som jeg var ved at ligge sidste hånd på mine nye yndlingsbukser - same procedure as always - baggy og med snøre i livet....og ja, et sandt farveorgie - og stoffet - det er såmænd et gammelt 70er dynebetræk fra Bloomerskids.dk...Jeg har planer om at Wilma snarest skal udstyres med en matchende buks - Luna synes vist at de er anelse for hippie...tsk tsk - ungdommen nu til dags.


Jeg har nu altså også bukserne i en mere dæmpet, og efterhånden tyndslidt chambrey-version:



...og naturligvis også en (krøllet) Liberty udgave :-)



Og så har lige fået færdiggjort endnu en anorak...laber lilla

24 kommentarer:

  1. Hej. Hvor er det nogle skønne ting du syer...Mine børn stiller heldigvis ikke spørgsmålstegn ved det tøj deres mor kreerer..de er bare glade for det hele..skønt.
    Hvilket mønster bruger du til bukserne til dig selv?
    KH Mia

    SvarSlet
  2. Hejsa Mia

    Tak for de søde ord...mine børn er som udgangspunkt også begejstrede for det hele - men min store 11½ årige datter og jeg har ikke altid helt samme opfattelse af hvad fed påklædning er...;-)

    Mønstret til bukserne er mit eget hjemmegjorte.

    kh
    Trine

    SvarSlet
  3. Wow, sikke nogle fede busker!! hvor er de bare flotte!

    og anorakken er lækker som altid:)

    SvarSlet
  4. de er da bare for lækre de bukser. hvilke mønstre har du brugt? jeg må altså se at få syet nogle par til sommertøjet :)

    Kh sara

    SvarSlet
  5. Tak, tak - piger...

    Mønstret er mit eget, Sara

    kh

    SvarSlet
  6. FED STIL!
    Du er simpelthen bare sååå dygtig!

    SvarSlet
  7. Hold da op nogle super duper fine ting du laver.
    Fede farvekombinationer.
    Super inspirerende TAKKER! ;)

    SvarSlet
  8. Jättehärliga! Blir sugen på ett par själv. Är dock lite skraj över att sy just byxor till mig själv.

    SvarSlet
  9. Tak, tak. Mht buksemønster - så ta'r jeg ofte udgangspunkt i Onions mønstre; jeg synes generelt at de har en god pasform - og så tegner jeg bare mønstrene om, så de bli'r lige nøjagtigt, som jeg vil ha' dem :-)

    kh

    SvarSlet
  10. Arrjjjj hvor er det nogle fede ting du laver! Misundelse er en grum ting :)
    Hvilket moenster er anorakken? EG bogen maaske, med lidt aendringer?

    SvarSlet
  11. Mønstret på anorakken er mit eget - sammenstykket af nogle forskellige mønstre og idéer - dog ikke Elsebeth Gynther.

    kh

    SvarSlet
  12. Nums, hvor er de fede- dem alle sammen, men især de første...me like.
    Du er altså for sej til det med maskinen.
    ønsker dig en skøn uge i hippi-bukserne- gid det var mig:)

    SvarSlet
  13. Jeg elsker simpelthen de bukser, de ser bare så gode ud i pasformen...dem ville jeg gerne have nogle stykker af!

    SvarSlet
  14. naaww.. så fint du syr :-) I love <3

    SvarSlet
  15. Hej, vilken härlig blogg du har med massa fint!! Kul att jag hittade hit ;)

    SvarSlet
  16. Ja, du syer godt nok nogle rigtig fine og skønne ting. Du kan godt være stolt:-)

    SvarSlet
  17. I really enjoy your blog, the clothes you make are very cool.You have a great eye for fabulous fabric prints.

    SvarSlet
  18. Peace, love and harmony right back at all of you :-)

    Thank you for your kind words...

    SvarSlet
  19. ...and may I add, Sean the Prawn you make some fantastic clothes yourself. I can see we have the same passion for colorful clothing...;-)

    SvarSlet
  20. Flotte og stilige bukser!
    Og herlig kommentar fra de eldstedatter *lol*

    Ha en riktig god påske!

    SvarSlet
  21. fantastiske bukser, og ellers liker jeg godt din stil og din blogg!

    SvarSlet
  22. Hej ! Sikke noget fedt stof du bruger, må man ha den frækhed og spørge hvor du finder alle de skønne anderledes stoffer ? SUPER fedt tøj du laver. mvh. hippidelux

    SvarSlet
  23. Hejsa Hippidelux....jeg syer primært af gammelt 70er sengetøj - bukserne her er ingen undtagelse.

    kh

    SvarSlet