torsdag den 21. februar 2013

Stella Dress 2

Hun er så fin, hende Stella. Virkelig fin. Jeg har leget lidt med mønstret denne gang - tilføjet nye ærmer, fjernet båndet ved halsudskæringen og i stedet indsat en lille...et-eller-andet! Stella'en har fået lynlås bag på, men hey, that's me - kun fordi jeg synes det er det nemmeste. Egentlig skulle kjolen i stedet lukkes med en lille knap/løkke. (Så er du lynlås-forskrækket, kan du sagtens kaste dig over mønsteret alligevel!) Til mønstret findes en virkelig udførlig arbejdsbeskrivelse - fantastisk. Wilma skal helt klart ha' flere Stella kjoler. Og hvor ville jeg ønske at mønstret også fandtes i en str. Trine.

Her er Stella 1.

A new dress for Wilma - based on this fantastic pattern. I've made a couple of changes to the pattern - added a zipper in the back, altered the sleeves and added a insert to the front of the dress. I love this loose fitting dress - just wish the pattern came in my size!












13 kommentarer:

  1. Ih, så fin den er! Kan man ikke "bare" forstørre mønsteret og så få den i en str voksen? Det troede jeg ;-)

    SvarSlet
  2. Hvor er den flot. Jeg har også et godt øje til den etsy butik :-)

    SvarSlet
  3. Saa fin. Den kan du kan sagtens bikse sammen i voksen stoerrelse. Jeg hjaelper gerne pr. mail ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak, Mie - og du har ret, den er nok ikke så svær at konstruere i voksen str. :-)

      Slet
  4. Skøn, skøn, skøn! Jeg må vist snart finde symaskinen frem igen :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak, Bodil og endnu engang tillykke med bogudgivelsen :-)

      Slet
  5. very cute - i love the contrast fabric:)

    SvarSlet