torsdag den 17. april 2014

Calling All Kids

Idag deltager jeg i 'Calling All Kids' serien hosted af den smukke og talentfulde Alida. For over et år siden indbød Alida for første gang til Calling All Kids. I al sin enkelhed går serien ud på at gøre op med stereotyperne. Pink er ikke forbeholdt pigerne, ligesom Batman blusen ikke kun er til drenge. Værtinden selv har en lille pige, der elsker at finde tøj i butikkernes drengeafdelinger, hvilket inspirerede Alida til denne serie.

Jeg har valgt en 'unisexet' indgangsvinkel til denne serie. Striber og dyreprint er for alle!!!

Bertram har fået en sweatshirt i sort/grå zebra-ish print og dertil stribede shorts. Sweatshirten er syet efter dette Onion mønster - stoffet er fra Stofdepotet (men jeg tror desværre, at Rikke er løbet tør for lækkerierne). De stribede shorts er efter et Burda mønster krydret med fri fantasi. Det stribede interlock stof findes lige her.

Wilmas sweat er en pimpet udgave af dette mønster - nederdelen har jeg selv komponeret.

Today I'm participating in the 'Calling All Kids Series' hosted by the adorable Alida

Calling All Kids is a series that explores children's clothing as it relates to gender.

This series is about breaking stereotypes and making clothes that fits your kid's personality.

My daughter loves her Darth Vader tee, Bertram is crazy about his neon coral shirt and Albert has a pink tee that he's nuts about. 

All participants were asked to create a piece of clothing that is either unisex or that does not go along with traditional gendered clothing.

I chose the unisex approach. Animal print and stripes are for everybody.







 


Alida Makes Presents: Calling All Kids


The lovely Alida is hosting a fantastic giveaway - you can enter below!

a Rafflecopter giveaway

13 kommentarer:

  1. you have the most beautiful kids. i love your son's haircut!

    SvarSlet
  2. Oh I love these looks! You have the most amazingly beautiful children, and you probably hear about it all the time.

    SvarSlet
  3. You are amazing as always! XOXO

    SvarSlet
  4. beautiful outfits! and, as usual, i would wear yours kids clothes in a hearthbeat!

    SvarSlet
  5. Havde jeg ikke brugt alle min penge (og stof opbevaringsplads) på retrostof for et par år siden - Så ville jeg altid være igang med at kopiere din nyeste kreation Trine ;0)

    SvarSlet
  6. Super koncept! Og utroligt fine børn, du har dig.

    SvarSlet
  7. I love the blondness in your kids! (or how do you say it). If I would win the give away, It would take me a couple of hours just to pick the right fabric. And what would I make? Depends on the fabric that I choose...

    SvarSlet
  8. Super outfit til begge - meget kønne - børn ;-) De der shorts er bare et hit! Må jeg spørge hvilke Burda mønster du brugte som udgangspunkt?

    SvarSlet
  9. I'd choose fabrics to sew my daughters birthday dress with :)

    SvarSlet
  10. Hvor er det nogle fine outfits - og kønne unger! Jeg tror vi må være soulmates - jeg købte samme stof i sidste uge og må sige, at det er superlækkert. Jeg købte det dog uden et egentlig mønster i tankerne - men nu bliver jeg jo nærmest nødt til at sy noget lignende..

    SvarSlet
  11. Her hjemme står den ofte på t-shirts fra drengeafdelingen tilsat tylskørt, det fungere helt perfekt når man har en lille pige som både drømmer om at være pirat og prinsesse :)
    Sweatshirten er virkelig cool!

    SvarSlet
  12. Fede billeder af smart tøj - du har sådan nogle lækre unger!
    K.h.
    Christina

    SvarSlet