tirsdag den 29. april 2014

Selfish Sewing Week - The Lane Raglan

Så er Selfish Sewing Week sparket godt og grundigt igang og jeg leger med. En uge dedikeret til selvforkælelse.

Jeg har forkælet mig med en ny sweatshirt. Ny og eneste. Ja, det er så sandt som det er skrevet - jeg har de seneste ca 20 år været sweatshirtløs - indtil nu. Slut prut finale.

Mønstret jeg har brugt er The Lane Raglan  designet af Hey June. Det fine raglan sweatshirt mønster er designet specielt til kvinder; ærmerne er lidt smallere, blusen er let taljeret og halsudskæringen lidt bredere end man normalt ser det på denne type snitmønstre. Et rigtig lækkert basismønster!

Jeg har syet min trøje efter en str. L. Jeg har modificeret mønstret ganske lidt. Jeg ønskede en lidt kortere model og her derfor barberet ca. 10 af længden. Str. L var måske i det største til mig (det er satme ikke ofte det sker, så den er noteret), så jeg endte med at tage lidt af vidden over brystet ved at lave en mere kurvet sammensyning af ærme og forstykke. Jeg har også taget lidt af vidden ved overarmen.

Nu med sweatshirt!

It's time for Selfish Sewing Week again!!!! Lucky me has been given a chance to play with the great Lane Raglan pattern designed by Hey June. Would you believe when I tell you that this is the first sweatshirt I've owned in about 25 years?! And I love it! The Lane Raglan sweatshirt pattern is designed specifically for women. Narrow sleeves and a gentle shaping through the torso makes this pattern so flattering and unique. I've modified the pattern a little bit. I've shortened the pattern about 10 cm (front and back) as I wanted the shirt to sit higher on my hips and I've also curved the front/sleeve seams a little to remove some excess fabric (which probably could have been avoided if I had chosen a smaller size).

I'm very pleased with MY new and only sweatshirt - that is if my teen daughter will leave it alone. It looks great on her even though she's a couple of sizes smaller than me. And she's given the shirt a thumbs up. That's kind of a big thing coming from a teen!

You can see a lot more Selfish Sewing right here







15 kommentarer:

  1. Nice! I'm giving it a big thumbs up as well :-)

    SvarSlet
  2. Looks great. Btw I'm wondering: Shouldn't you be sewing like crazy for project sewn? And then you find the time to sew something else! You rock ;)

    SvarSlet
  3. awesome! i think i need a new sweatshirt too :)

    SvarSlet
  4. it looks so great! seems like the sort of garment that would get worn a lot, too.

    SvarSlet
  5. Vildt flot! Må se nærmere på det mønster :)

    SvarSlet
  6. Hvor er den fin - rigtig lækkert stof. Jeg købte netop Onions raglan mønster igår - til både børn og voksen, så det er bare med at komme igang!

    SvarSlet
  7. great job!! love the fabric! and love your new blog look!

    SvarSlet
  8. This is fab! I've just ordered some lovely organic sweat knit, and I think this pattern might be a contender!

    SvarSlet
  9. Når du nu først skulle have en sweatshirt efter 20 år uden er det da også en lækker en du har lavet!

    SvarSlet
  10. Virkelig lækker og meget feminin at se på. Og klart en large er for bred - du er jo simpelthen blevet så smal og fin at se på! (altså ikke at du ikke altid har været fin, altså du ved..;-). Har netop købt mønstret, så nu må jeg se at sætte fut under pedalen og sy mig en lækker sweat.

    SvarSlet
  11. Lækker sweatshirt og flot til dig med det mørke hår :-)

    SvarSlet
  12. It looks so deliciously soft and comfortable. And stylisch too. Nice!

    SvarSlet
  13. I love your fabric choice :) Thanks so much for sharing!

    SvarSlet
  14. Lækker sweatshirt, lækkert stof og ditto model... ;o)

    SvarSlet