fredag den 4. januar 2013

Same Same Dress

Jeg starter det nye år, hvor jeg slap det seneste....gentagelse på gentagelse. Jeg har syet endnu en kjole ud fra New Look 6145 mønstret. Det var første gentagelse. Denne gang er den syet i fast stof - nemlig Lotta Jansdotters fabelagtige Ruta stof. Det var så næste gentagelse. Elsker det stof. Jeg må dog erkende, at den stribede udgave er min favorit. Kjolen gør sig ganske enkelt bedst i den kraftige jersey, synes jeg. Og så er jeg mest til 3/4-ærmer - men da kjolen her var udsat for en fejl 40, var der altså ikke stof nok til at dække bingovingerne helt. Længe leve cardiganen. Hvilken farve strømpebuks ville I forøvrigt vælge til denne kjole?

Håber I alle er kommet godt ind i det nye år. Her forløb jul og nytår ganske stille og roligt - ikke udelukkende af egen lyst og vilje. Jeg røg ned med hold i lænden 1. juledag, så sofaen og jeg levede i en nærmest symbiotisk tilstand mellem jul og nytår.



25 kommentarer:

  1. De stoffene er så flotte! Jeg blir så inspirert! Og jeg har flere ganger prøvd å funnet på grunner til at jeg ikke trenger å kjøpe det kjolemønsteret. men nå er jeg altså tom for unnskyldniger... :p
    Men om jeg kan spørre, hvor mye stoff (meter) går det med i å lage en slik kjole ca str. 40??

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvis stoffet er bredt, kan du lave den af 1 1/2 meter - ellers ca 2,3 meter.

      Kh

      Slet
    2. Brug den med farvede strømper, lilla, kobolt blå eller røde, og prøv at have smykker der matcher ...
      den er så din og enkel at den SAGTENS kan bære lidt spræl.
      Jeg er vild med modellen men vil også foretrække 3/4 lange ærmer.

      Pia,

      Slet
    3. Lilla og kobolt - ikke dumt, ikke dumt... :-)

      Slet
  2. Den er altså super fin. Fedt print. Mht strømpebukser kommer det vel an på hvor vild man er:-) sorte er vel den sikre løsning. Men et par farvede med samme farve cardigan kunne også være frækt:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tror det bli'r en farvet...sort synes jeg måske ikke er den bedste til en en blå/hvid kjole...eller er det bare mig?

      Slet
  3. Hvor køber du New Look mønstre ?

    Jeg troede slet ikke de fandtes mer ...

    SvarSlet
    Svar
    1. Jow, jow - de findes skam...jeg køber gerne fra England.

      Slet
  4. Jeg må også snart prøve den model.... Når altså jeg har fået færdiggjort nogle af de allerede klippet modeller jeg har liggende....
    Jeg vil sige farvede strømper -gul, rød el grøn vil være mine favoritter!!!!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Grøn havde jeg slet ikke tænkt på - og gul, det vil nok altid være mit første valg :-)

      Kom i krea-sving, Mette :-)

      Slet
  5. Åhh endnu en lækker kjole. Det mønster er simpelthen for fedt... og ligeså er dine stoffer. Du har virkelig sans for at vælge begge! Mht. strømper, er jeg nok lidt konservativ, jeg ville nappe et par i sort. Og ellers glæde mig til at hoppe i kjolen med sommerbrune ben ;) KH Ida

    SvarSlet
  6. Jeg ville vælge vinrøde eller flaskegrønne strømpebukser, hvis det var hverdag, men en høj sort ankelstøvle :)
    Sorte gennemsigtige hvis det skulle være mere fint :)
    Synes den er så flot!

    SvarSlet
  7. Hvor er det flot...!!
    Med det meget grafiske mønster i kjolen kan du da næsten selv vælge, hvilken farve strømper du vil have...
    Jeg er dog ikke til røde strømper, so sorry.... Jeg synes simpelthen der går for meget Bamse og Kylling, læs Kyllingeben i den... ;o)

    SvarSlet
  8. Megafedt print! Jeg tror at lyse strømper ville gøre noget særligt for kjolen... eller kontrast i gul...
    Solhilsner
    Stine

    SvarSlet
  9. Alle farver ville jeg sige mht. strømpebukser :D

    SvarSlet
  10. Uh den er flot!!! Ja alle farver strømpebukser alt efter benenes facon ; ) Du kan vove dig ud i alt vil jeg påstå : )

    SvarSlet
  11. Hvor får man fat i mønstret? : )

    SvarSlet
  12. Hvor er den sød! :)

    Håber du tager et kig forbi min blog?;

    elskershopping.blogspot.com

    SvarSlet
  13. Hei! jeg skyller deg som sagt en stor takk for hjelpen med min New Look kjole. Jeg hadde mest sannsynlig suttet å klødd meg i hodet enda hadde det ikke vært for deg! og jeg har nå blogget den. Du kan se den her: http://trollemors-hverdag.blogspot.no/2013/01/new-look-6145-og-lottas-ruter.html
    Håper du vil ta en titt:) Mvh Tone

    SvarSlet
  14. Hvor får jeg dog fat i det mønster henne?

    SvarSlet
    Svar
    1. Det gør du blandt andet her:

      http://www.jaycotts.co.uk/acatalog/__New_Look_Dresses.html

      - hvor der ovenikøbet er halv pris lige nu :-)

      Slet
    2. Tusind tak for svar, har modtaget mønstret, nu skal jeg bare tage mig sammen til at fatte syvejledningen. Du bruger ikke lynlås?

      Slet
    3. Jeg har gjort det, jo - men for mig er det ikke nødvendigt.

      Slet
  15. Har endelig fået syet min kjole, men hold da op jeg finder mønstret meget stort i str. Er det også din oplevelse?
    Skal vidst have syet min ind hehe

    SvarSlet
    Svar
    1. Jep - det er stort...og lynlås unødvendig. Jeg syer som regel en str mindre end hvad jeg normalt ville vælge.

      Slet