tirsdag den 22. januar 2013

The Tova with a Twist

Tova mønstret fra Wiksten er ikke nyt på markedet. Det har i flere år været særdeles populært blandt hjemmesyersker - men oplevede lidt af et revival sidste år, da det blev udgivet som e-mønster. Mønstret er nemt at gå til, ikke mindst på grund af den meget udførlige beskrivelse af arbejdsgangen, der medfølger. Dette er min første Tova men absolut ikke den sidste. Jeg har dog tilladt mig at lave lidt om på 'hende', da jeg godt vil have mulighed for at lukke lidt til foran. Den rigtige Tova er med åben slids foran ved brystet + en lille krave, som jeg har udeladt. På det oprindelige mønster er der ingen lynlåse eller andre drilagtige finurligheder, så følger man det til punkt og prikke, har man en meget begynder-venlig kjole. En kjole (eller bluse - for den findes også i bluse længde) af den slags, som man elsker på en 'fed-mave-dag'. Det gråblå stof er bambustwill fra Stof & Stil, det 'trekantede' er fra Etsy.

My first Tova - but absolutely not my last one. Love my new loose fitting dress based on the very popular Tova pattern from Wiksten. I've made minor alterations to the pattern - added a zipper as I wanted to be able to close the front part of the dress. I have also changed/lowered the neckline a bit. A new favorite on those 'fat-tummy-days'...



14 kommentarer:

  1. Hvor er den skøn - lækre farver... Ser også ud til at være et godt mønster, tror jeg vil forsøge når jeg engang har pakket symaskinen ud igen :-)

    Kh Maja

    SvarSlet
  2. Den var skikkelig lekker! artig at noe så enkelt kan bli så flott!

    SvarSlet
  3. It looks amazing! I just love the fabrics you use (just started following your blog after seeing you as a featured seamstress on Coletterie). Great work!

    SvarSlet
  4. Hvor er den flot! Du er bare så god til at finde de gode sammensætninger af mønster og stof!

    SvarSlet
  5. Den har jeg også planer om at sy. Er nået så langt som til at klistre e-mønsteret sammen...og så nåede jeg ikke længere. Måske man snart skulle kaste sig ud i det.

    SvarSlet
  6. Superlekker!
    Har selv store planer om å sy meg en kjole, men kommer ikke lenger enn til innkjøp av stoff, og så blir det liggende... mens jeg syr saker til barnene i stedet ;o)

    Takk for titten! Riktig god inspirasjon!

    SvarSlet
  7. Hvor er den fin, sådan en man kan "bo" i. :o)

    SvarSlet
  8. Den ser rigtig behagelig ud!

    SvarSlet