mandag den 21. maj 2012

DIY: Easy Peasy Rectangle Skirt Tutorial

Verdens nemmeste nederdel - the 30 minute skirt all inclusive.


1: Start med 2 rektangulære stykker stof.

2: Stofstykkerne ligges ret mod ret og syes sammen i hver side
3: Vend det sammensyede stof om med retsiden ud
4: Overlock eller zigzag øverste kant hele vejen rundt
5: Lav en løbegang til elastik ved at folde øverste kant 2-3 cm om på vrangsiden af stoffet og sy hele vejen rundt. Lad en åbning stå til elastik
6: Træk elastik gennem løbegangen. Husk at sy åbningen sammen efterfølgende. Sidst laves en oplægning nederst på nederdelen. Man kan også kante med skråbånd i stedet.

7: Find et barn og lad hende nyde resultatet.



Thats it folks. Dette var den superhurtige løsning. Der er ikke kælet for de fine afslutninger og detaljer her...men, det virker! Husk - jo bredere de rektangulære stykker, desto mere vidde får du på din nederdel. Man kan også vælge at rynke nederdelen foroven og sy en linning på efterfølgende. Sådan en følger snart :-)

25 kommentarer:

  1. Tusind tak! Det skal helt klart prøves - det kan selv jeg finde ud af (tror jeg :-))

    SvarSlet
  2. Ej sikke en skøn sag! Den maa jeg prøve at lave :-) Jeg har ikke saa meget selvtillid med at sy tøj til børnene, men denne her nederdel skulle jeg nok kunne klare!

    Tak

    Mvh Kathrine

    SvarSlet
  3. TAK!
    Så er der li'ssom ingen undskyldning, for ikke at kunne nå at sy en nederdel, på sådan en tidspresset mandag... ;)

    SvarSlet
  4. Såååå fint!! Dejligt enkelt for os, som lige var startet på det dersens syning... ;0) TAK

    SvarSlet
  5. dejlig enkel diy, den må prøves :)

    SvarSlet
  6. Fedt! Og jeg har jo lige det perfekte stof liggende (en gammel lækker-smækker svensk dug), så det er jo ikke mindre end fantastisk med denne tutorial! Tak tak tak!
    KH Bodil

    SvarSlet
  7. Fedt;) Dejlig nem model.. Hvor store strykker stof lejer du at bruge til sådan en sød str. Wilma?:)
    Stoffet er også vildt fint...
    Kh Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hmmm, Anne - godt spørgsmål. Jeg laver den sådan lidt på gefühl. Denne her blev nok lidt bredere end jeg normalt ville lave den. Jeg vil tro at disse rektangler har haft en bredde på ca. 110 cm og omkring 35 cm i længden.

      En af de kommende dage vil jeg lave en tutorial på en lignende nederdel med linning og side lommer :-)

      Slet
  8. Den er da bare super sød! : )

    SvarSlet
  9. Simpel og bare lækker.. Knus C

    SvarSlet
  10. Se det var en simpel måde at gøre noget lækkert :) og lige et projekt for mig.

    tak :)

    SvarSlet
  11. Det glæder mig at I kan se fidusen med nederdelen :-). Jeg ser frem til at se en masse skønne nederdele hos Jer.

    SvarSlet
  12. Skøn og dejlig nem nederdel..... for kan de små prinsesser overhovedet få kjoler og nederdele nok????? - tror det ikke :o)

    Rib i sådan en længde så der er plads til et enkelt ombuk er også rigtig fint ;o)

    Sommerhilsner fra Jill

    SvarSlet
  13. Hvor fin - og sikke da en umådeligt charmerende pige, du fandt dig til fremvisningen :)

    SvarSlet
  14. Takker!!!

    Så har jeg fået gang i symaskinen igen og ældstepigen blev henrykt!!

    Tak for inspiration!!

    SvarSlet
  15. Jeg kan slet ikke lade være med at hive symaskinen frem ud og sy en nederdel til min datter på 5 år.

    Tak for DIYen det var lige sådan en jeg manglede ;o)

    SvarSlet
  16. For sådan en som mig der først lige skal til at forsøge at lære at sy; kan du så lige sætte nogle få ord, hvordan man laver en ombukning af bunden af nederdelen ;-)?
    Kh. Mette

    SvarSlet
  17. Og vupti... Har jeg fundet den nemmere DIy nederdel!! :-) tak

    SvarSlet
  18. Kjempefint skjørt, har sydd et til jenta mi, her:
    http://sysaka.blogspot.no/2012/05/kjole-til-storesster.html

    :-)

    SvarSlet
  19. Så er der blevet syet en nederdel til Emma. Tak for en super DIY.
    Kig endelig forbi og se resultatet.
    Jeg skal helt sikkert sy flere ;o)
    MVH Mette
    www.pustetrolden.blogspot.com

    SvarSlet
  20. Lige præcis så pærelet, som en sy-spade som mig har brug for! Tusind tak for DIY - håber det er ok jeg linker til den fra min blog?

    Ha en dejlig dag.

    /Maria

    SvarSlet
    Svar
    1. Du skal være velkommen, Maria.

      kh
      Trine

      Slet
    2. Synes bare lige jeg ville fortælle dig hvor dejligt det var, at finde den nederdels-DIY. Jeg fik omsider syet den nederdel til min datter, hvis stof har ligge i et skab i et år (!) og gloet ondskabsfuldt ud på mig! NU blev den syet - og jeg er pavestolt. Og har mod på mere. Så længe mønstrene er SÅ nemme, så er jeg en glad syerske. ;-)

      Kig her http://www.dankebaar.blogspot.dk/2012/06/tirsdag.html hvis du har lyst til at se hvad jeg fik lavet. ;-)

      kh Maria

      Slet
  21. Hvor er den fin. En rigtig fin begynder DIY.
    Jeg vil straks give mig i kast med en i babyfløjl ( det stof jeg lige har liggende)

    SvarSlet