mandag den 7. maj 2012

diy: fletning krans/braided hair wreath tutorial

Som lovet kommer her en lille billedserie af Wilmas hårkrans/braided hair wreath. Den eneste forudsætning er egentlig bare at du kan flette en fransk fletning/french braid:

Resultatet af anstrengelserne

Du starter med noget hår ;-)


Lav en hestehale højt på hovedet af det øverste 'top'hår. Efterlad hår i nakken og i panden til at flette med.

Start med det løse hår i panden. Lav 2 totter.

Tag en tot med fra hestehalen på toppen

Påbegynd en fransk fletning med de 3 totter.

Samme

Her tages næste tot 'forhår' med i den franske fletning.

....og her tilføjes fra toppen.

Sådan fortsætter du med skiftevis at tage en tot med fra det løse hår rundt om hovedet og en tot fra toppen.

Når der ikke længere er mere hår at tage af flettes en almindelig fletning.

Samme. Den almindelige fletning kan skjules under det først flettede hår (bare stop det ind under) - eller du kan køre den med ved siden af den allerede flettede del og fastgøre den løse ende med hårnåle....eller lav en lille krans - find selv på flere. Tak til Luna og Wilma for at gøre det umulige muligt....deres mor synes forøvrigt stadig det er umuligt. Godt de har hinanden :-)


24 kommentarer:

  1. Det ser sååå fint ud, det må jeg prøve på mine piger.... tak for DIY'en

    SvarSlet
  2. Det er altså bare den vildeste frisure, super sej. Tak for DIY! :-)

    SvarSlet
  3. Wow hvor ser det smukt ud! Det er jo såååå fantastisk... smukt håndværk som alt andet fra din hånd!

    SvarSlet
  4. Wooow!!!
    IMPONERT!!

    Fytti rakker'n å fin!!
    Skal jeg sannelig prøve selv :)

    SvarSlet
  5. Så smart - det skal helt klart prøves af på pigerne ;O)

    SvarSlet
  6. *Juble* hvor skønt!
    Den DIY har Solbjørg og jeg ventet længe på. Nu skal der flettes lillepigehår :-)!
    Kh maj

    SvarSlet
  7. Jeg er helt VILD med den frisure....Den er simpelthen for lækker ;o)

    Mine piger skal helt sikkert have flettet sit hår sådan, når vi i næste uge skal til konfirmation ved nevøen.

    1000 tak for DIY, nu er frisurerne på plads.

    Knus

    SvarSlet
  8. Tak for DIY, genial fletning. Mit eget hår er desværre liiiige lidt for kort, men jeg sender link til din DIY til et par af mine kolleger med langhårede tøser :)

    SvarSlet
  9. Hvor er den flot - det må kræve en tålmodig model:-)

    SvarSlet
  10. De er imponerende, de tøser!

    SvarSlet
  11. Det skal da prøves. :-)

    SvarSlet
  12. Det ville også være umuligt for mig!!! Men wauw hvor er det dog flot...
    Solhilsner
    Stine

    SvarSlet
  13. Hold da op, Luna og wilma kunne da optræde med den håropsætning. Resultatet er SUPER FLOT og ville sikkert koste spidsen af en jetjager, hvis det skulle sættes hos frisøren. ;o)

    SvarSlet
  14. Mon man kan lave den på sig selv... hmmm... altså bare for at prøve det af.... min datters hår er for kort nemlig! Tak for manualen, den er rigtig fint lavet : )

    SvarSlet
  15. Det er altså helt utroligt, og ret fantastisk. Og ja virker helt umuligt. Dejlige piger du har.

    Kh Julie

    SvarSlet
  16. Din tutorial på den smukke fletning er nu kommet rundt i verden, hvis du ikke skulle have opdaget det http://grosgrainfabulous.blogspot.com/2012/05/amazing-but-doable-braid.html :-)

    SvarSlet
  17. groovy mama, you are my hero.. this is crazy cool

    SvarSlet
  18. Tuusind tak for den gode tutorial. Jeg kastede mig ud i projektet her til morgen - og jeg må sige at det faktisk ikke var så svært som det umiddelbart ser ud til.
    Kig evt her: http://synne-petersen.blogspot.com/2012/05/lkre-fletninger.html

    Kom glad med flere gode fletningetutorials. Kan Luna lave sildebens-franske fletninger?

    KNUS

    SvarSlet
  19. Det ser så mega lækkert ud det hår!! Smuk smuk fletning. Ak og ve de næste piger der træder ind ad min dør, for det der, det skal prøves :-)
    Kh Ulla.

    SvarSlet
  20. Hvor er det dejligt, I kan li' den :-)

    Synne - hvor ser det bare vildt flot ud!. Jeg skal nok lige forhøre mig ang. en sildebens-fransk...men, mon ikke hun kan ;-)

    Et splitsekund savnede jeg lige mit lange hår - så skulle jeg denondtenlyn'me også rundflettes!

    SvarSlet
  21. Jeg har fuld tillid til at hun kan den også. Glæder mig til tutorialen :).

    Tak for rosen. Mine kinder rødmer :-P.
    Det kunne være jeg skulle prøve at få en til at rundflette mine dreads. Gad vide hvordan det ville se ud. Hmmmm *ide*...

    SvarSlet
  22. Tak for den vidunderlige fletning!! Jeg lavede den fine fletning på Alma i dag, som skulle til pinsefest på skolen;o) Hun blev så fin, men var noget utilfreds da hun kom hjem, for alle havde kommenteret på hendes fine hår og da hun er lidt genert, havde det vist været lidt overvældende for hende;o) Men skidt med det... Tror hun var ret godt tilfreds alligevel!!

    SvarSlet
  23. Wauw hvor ser det bare fedt ud - og superfed detalje med lilla spray :-)

    SvarSlet