onsdag den 30. maj 2012

Yellow for sale

Er det et fly, er det en krage, er det en søpølse - nej, det er en omvandrende bananasplit! Fis med mig. Gult hitter....meget gult hitter meget. Resultatet her er en test af Simplicity 2444 mønstret - det mønster, som jeg overvejer at bruge som basis for en sew-along. Allerhelst så jeg, at det var Simplicity 2591, vi skulle lege med, men eftersom det mønster er helt og aldeles umuligt at opdrive må vi tænke i alternativer. Dette kunne være et udmærket alternativ. Den har 50er faconen og lommer - åh, de lommer. Elsker kjoler med lommer hvor der er plads til både mobiltelefon og snotpapir. Sådan en kjole er det her.

Jeg har dog lavet lidt tilretninger på mønstret. Det gør jeg stort set altid. Jeg er næsten 180 cm høj, og er af den årsag næsten altid nødt til at forlænge kjoler - både i skørt og i øverste del.

Kjolen er dog desværre blevet i det mindste til mig. Nogen har pillet ved min talje.....! Jeg skal dog helt klart ha' syet mig en ny, som jeg kan trække vejret i.

Det gule drøn er derfor til salg. Kjolen svarer ca. til en str. 42, dog med en relativt smal talje. (Jeg har vist et taljemål på omkring 85 cm, og den sidder til på mig.) Kjolen er syet af en let bomuld - gul med hvide prikker. Har pipingbånd i talje og ærmegab - og er pimpet med koralfarvet bånd hist og pist indvendigt. Uhm, lækker på indersiden. Sælges for kr. 450 + porto.










13 kommentarer:

  1. Ej hvor er den bare lækker, ææælsker jo bare gul :) måske jeg skal vælge noget gult stof når vi skal lave sewAlong... Har jeg sagt jeg glæder mig ;)

    SvarSlet
  2. Uh det ser bare lovende ud med den sew-along:)er selv 180 og ca samme str så det er super lige at lure hvordan den sidder på dig (med dine ændringer)! Glæder mig også:)

    SvarSlet
  3. Den er bare sååå skøn. Jeg ser også frem til sewAlong, der er rigtig mange ting, jeg glæder mig til at lære

    SvarSlet
  4. Hejsa piger. Jeg håber virkelig også det kan lade sig gøre...men det kræver jo som minimum, at alle, der har lyst til at deltage, får fremskaffet et mønster:-)

    SvarSlet
  5. Ja da. jeg er så klar. hvor kan man købe det mønster henne.

    SvarSlet
  6. Vil også rigtig gerne være med. Din blog er skøn!:-)
    Vil det være på begynder niveau?
    Kh Eva

    SvarSlet
  7. Super skøn kjole, jeg er vild med stoffet..
    Mange tak for de fine DIY på nederdele, jeg har lige syet den med lommer til æblepigen, dejlig nem DIY og jeg syntes det er en god model som har muligheder for at man pynter videre på den.
    Du kan se den på min blog hvis dy får lyst..
    Jeg vil lige sige her til sidst, at jeg fik en advarsel inden jeg gik ind på din blog, jeg har fået dem nogle gange før på andre blogs også, der står at du har noget fra en blog der hedder noget med shabbysblog

    SvarSlet
  8. Fin kjole! Som altid ;-) Hvor er det iøvrigt bare flot til dig med brunette look! Hilsen en der nyder at følge med i dine kreationer!

    SvarSlet
  9. Den sider altså super flot på dig den smukke gule kjole. :o)

    SvarSlet
  10. Supertjusig!!! Vilken modell du är;)

    SvarSlet
  11. Det er altså altid nogle skønne ting som kommer ud af din maskine og kjolen her er ingen undtagelse.

    Må i øvrigt komplimentere din skønne humor. Jeg fniser altså ofte her bag skærmen og tænker, gud hvor er hun sjåw. ;)

    SvarSlet