søndag den 20. maj 2012

Flere sweatpants

Wilma og Bertram har begge fået nye bukser. Rent faktisk regner jeg med, at den grå udgave er en dele-buks. De er næsten lige høje de 2 unger, så kan sagtens passe samme str. bukser - og hvis jeg skifter den orange snøre ud med den pink, ja, så har man en Wilma buks. Det det slår næsten en KinderOverraskelse....

Igen har jeg brugt Chris mønsteret fra Stof2000. Jeg har dog lavet nogle justeringer undervejs - blandt andet har jeg taget en del af bredden på bukserne.

One pattern - two pants...and one of them being a share-pair. I was thinking that they could both use the grey sweatpants. If I change the neon drawstring from orange to pink I'm sure Wilma will love these pants as well....not sure how Bertram would feel about it, though. Anyways, it's a great idea in my head at least.












26 kommentarer:

  1. Sej bukser! Det mønster må jeg have fat i til mine unger.
    Jeg hænger stadig fast i obiols 20022 mønster i uendelige variationer.
    Kh maj

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er nu også et fint mønster, det Onion 20022 :-)

      Slet
  2. De er så lækre de bukser! Og skønne modeller :-) god søndag til jer

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det, Karina - håber også du havde en dejlig søndag.

      kh

      Slet
  3. Seje bukser, godt at se dem live....tror min Malthe vil elske sådan et par, må hellere få symaskinen frem når vi kommer hjem fra vores dejlig lange ferie ;0)
    Skal huske det med velouren ;0)

    SvarSlet
    Svar
    1. De kan aldeles varmt anbefales. Bertram insisterede på at få de let nussede bukser på i skole idag - han synes de er så cool ...og så er moren glad :-)

      Slet
  4. Hvor er de altså bare fede :) og hold nu op nogle lækre unger der er iklædt bukserne :)

    SvarSlet
  5. These are way too cool. They look good on your little girl and boy...can I ask what the pattern is?

    SvarSlet
    Svar
    1. Thank you so very much. The pattern 'Chris' is from a Danish fabric- and pattern store called Stof2000: http://stof2000.dk/shop/moenstre/homemade_boern/chris-sweatbuks (the store does offer international shipping - but it's very expensive. Way to expensive if you ask me!!

      Slet
  6. Jeg skyndte mig fluks i stof 2000 og købte mønsteret til diise fede bukser (efter jeg havde været i stof og stil;-), sådan går det når man ikke læser hvad der egentlig står )
    Men så læser jeg at du har taget en del af bredden. Så var det jeg straks blev helt mønster forskrækket og ikke lige ved hvordan jeg skal gribe det an. Er det hele vejen ned du har gjort dem smallere, eller er det kun i ben.
    mvh Tina

    SvarSlet
  7. Glemte at spørge om easy skirt kan bruges af voksne - når man nu har voksen talje (læs - "løst skind" og håndtag), så er det jo meget stof der går til og så skal man vel så det sammen af flere stykker eller hvordan? uha...det lyder jo helt voldsomt:-) Vil du så sætte lynlås i eller bare elastik hvis det skal være rigtig nemt. Jeg er nemlig ikke blevet bedste venner med lynlåse endnu og skal altså bruge nederdele nu
    på forhånd tak
    mvh Tina

    SvarSlet
  8. Hejsa Tina. Det er primært foroven ved linningen og lidt nedefter at jeg har gjort bukserne smallere. Jeg synes ganske enkelt, at de er for brede foroven.

    Mht til easy skirt. Det kan sagtens bruges af en voksen. Jeg har godt nok ikke fået syet et til mig selv endnu. Jeg vil faktisk undlade at lave det alt for bredt - os bredbagede får ikke mindre mås af mere stof, desværre. Jeg ville bare tage 2 stykker i den bredde, stoffet nu har og sy sammen. Hvis det skal være nemt, så bare elastik, ja.

    SvarSlet
  9. Hej
    Tak for hjælpen, jeg forsøger mig frem både med bukser og nederdel. Synes bare at den med lommer er så fin, at den må prøves af. Jeg laver nok tit den fejl at jeg prøver at gemme deller væk med mere stof, måske det er derfor jeg ligner en der har bundet en hel stofrulle om livet i stedet for at sy mig noget tøj
    jeg takker endnu engang
    mvh Tina

    SvarSlet
  10. Aj hvor er de bare seje!! I love them! Ihh.. Vil sørme godt se min dejlig datter i dem, men må lige være tålmodigt til hun er vokset noget større (hun er kun 5 mdr gammel!!!) og kan stå, gå, løbe og bare sådan vise sine lækre ben frem ;-)
    Mon jeg kunne overtale til at få opskrift/mønster på de bukser? Eller kan det mon købes anywhere i butikker? :-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Hejsa Silja

      Du kan få svar på dit spørgsmål i selve indlægget;-)

      Slet
    2. Ups.. havde vist ikke læst ordentligt! :-/ Sorry..
      men de er altså fede og du laver virkelig super flot tøj til både dine børn og dig selv!!

      Slet
  11. Ej jeg er så vild med dem...hvor er de übercool begge versioner! Jeg er selv sy-novice og tænker om du måske kender til samme model til voksne (Small, Medium)...jeg er SÅ misundelig...:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ih, jeg har da misset dit spørgsmål, Jeanette. Umiddelbart kender jeg ikke lige til et lignende mønster til voksne - men, du kan evt. prøve at bladre i gamle Symagasinet blade (det kan du gøre online på Alt om Håndarbejdes hjemmeside - det kan være du støder på noget, der minder lidt herom.)

      kh
      Trine

      Slet
  12. Thank you for the inspiration!
    Chris pants for my son:
    http://querida-jotixa.blogspot.be/2014/10/sweatpants-baggy-pants-harem-pants.html

    SvarSlet