torsdag den 11. oktober 2012

KCWC Day 3 & 4: Sweatshirt and pants

Så blev det Bertrams tur. Yngstesønnen min er ny-ekviperet fra top til tå i sweatshirt og hængerøv'ere. Mønstrene kan jeg ikke sige så meget nyt om - bukserne er igen Chris a la Groovymama og sweatshirten har jeg selv komponeret efter nogle gamle vintage mønstre og 'noget i mit hoved'.

Bukserne har jeg syet af denne jersey jacquard. Ved numsen og lommerne har jeg vendt stoffet med vrangsiden ud.

Sweatshirten er af ganske almindelig isoli - og kraftig bomuld ved skuldrene. Det fungerer fint sammen.

 May I present - Bertram - To cool for school......






 Bertram i al almindelighed...

Bertram og Yndlingsgræskar. Herhjemme har jeg 2½ søn (Wilma tæller for ½), der elsker computerspillet Minecraft - så jeg scorede billige mor-point, da jeg skar dem et 'Creeper' græskar


....Bertram Gangnam Style...


66 kommentarer:

  1. Love this crazy combination! So much! Also loving his shoes!

    Also my 3 year old LOVES the gangnam style dance too ahhaha.

    SvarSlet
    Svar
    1. Thanks :-)

      'Op op op op
      Oppan Gangnam Style'.....

      Crazy song and dance, but the the whole world seems to love - or love to hate - that song at the moment ;-)

      Slet
  2. Hold nu k.... hvor elsker jeg ALT ved dette indlæg, Trine!! Jeg er totalt nede med stilen i både bluse og buks, og jeg kan se at vi to følger helt den samme sti. Lidt væk fra retro og blomster og mere over i det seje og symmetriske med renere linier. LOVE IT!!
    Hvis jeg havde piger måtte de stadig gerne gå i blomster men mine drenge får ikke mere blomstret fra min hånd. Jo, måske lidt til Alfred ;o)

    Jeg har faktisk lige købt Chris mønstret, så vil lige høre dig om du har et godt tip til hvor det skal ændres for at blive pænest. Jeg ændrer også altid på mønstrene. Som oftest synes jeg de er for bredde og nogen gange også for høje i skridtet. Er det også tilfældet med Chris?

    Han er SÅ cute og smuk din Bertram!! Det må simpelthen ligge til navnet ;o)

    Og så er jeg helt solgt over at han danser Gangnam. Det gør vi nemlig også herhjemme. Hele banden. Selv Alfred har lært moves'ene ;o)

    Kh Ulla.

    SvarSlet
    Svar
    1. Muahahaha.....hele verden Gangnam'er - det er fantastisk! Tusind tak for dine søde, søde ord, Ulla.

      Mht Chris. Altså, ser du. Jeg fjerner primært vidde foroven på bagbuksen, ikke så meget på forbuksen. Jeg ta'r også en smule af vidden i buksebenene bag, dog ikke så meget, som foroven. Til Bertram syer jeg ud fra en str. 116, som jeg så bare forlænger i benene for netop at holde dem så smalle som ønsket - han bruger normalt en str. 122. Jeg ligger heller ikke sømrum til yderste kant på bukserne - altså ned langs siderne men kun til det indvendige ben/skridt. Har jeg ikke fået dem lavet smalle nok, syer jeg med halvanden cm. sømrum foroven og 1 cm nedefter.

      Håber det gav lidt mening?

      Og endnu engang tak, søde Ulla - og enig - de Bertram'er er noget helt særligt...

      Kram

      Slet
    2. 1000 tak, Trine. Det gav helt mening!! Så vil jeg igang med at sy bukser til de to store. Har nemlig noget labert stof liggende som var tiltænkt lige netop bukser :-)

      Slet
    3. Du flasher forhåbentlig resultaterne? Ih, jeg glæder mig til at se det stof!

      Kram

      Slet
  3. En helt igennem fed sæt :-) Hvor må dine unger være stolte af sådan en flittig sy-mor.

    SvarSlet
  4. du laver altså det fedeste drengetøj!! - og jeg har sagt det før, men jeg sir det lige igen!: lækker unge!!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Altså, rødme, rødme, tak. Jeg synes nu også selv at han er ret mums :-)

      Slet
  5. Den er simpelthen SÅ SUPER FED den bluse der.

    SvarSlet
  6. Du er så cool! Elsker det tøj og endnu engang: jeg er altså helt vild med ham Bertram! Jeg har lige vist billedet til min datter og hun blev helt fjollet og smilende ;.)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Mette - og hvor kært med din datter....

      Slet
  7. Sikke nogle smukke øjne!, Wauw man siger at øjnene er sjælens spejl....sikke en smuk sjæl :-)
    Kh viola

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Viola - hvor er du sød. Smuk - på en balladeagtig måde - sjæl, bestemt :-)

      Slet
  8. Uber cool og skøn frisure, køn, køn dreng:))

    SvarSlet
    Svar
    1. Takker, Stine :-) Storebror Albert er også lidt misundelig på Bertrams hår. Han kan grundet sine krøller ikke få helt det samme cool look...men fine, bløde krøller er nu heller ikke at kimse af ;-)

      Slet
  9. Sikke en lækker dreng iført de fineste ny klæder! ;)

    SvarSlet
  10. Super flot, som alt andet du laver :-)

    SvarSlet
  11. very special, very cool! Great inspiration.

    SvarSlet
    Svar
    1. Thanks, Ottilie - I'm happy to be an inspiration :-)

      Slet
  12. Du har altså de kønneste børn:-) og gid jegkunne sy tøj som dig. Det er så fint!

    Maj-Britt

    SvarSlet
  13. Ih altså, hvor er det flot! Og sikke da en lækker, lækker dreng! Flot fyr, er han ;-)

    SvarSlet
  14. 'Op op op op oppan gangnam style..... det holder ogsaa her hos os, alle danser med, hvor morsomt!!!

    Billeder, toj og dreng er altsaa bare for laekkert! Jeg maa altsaa igang med at udfordre mig selv og kaste mig ud i at sy noget mere toej til bornene!

    Tak

    Mvh Kathrine

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tusind tak, Kathrine - og kan du så komme i sving :-)

      Slet
  15. Hold så lige op hvor er han sej og skøn i det alt, alt for lækre tøj!! Og de billeder!!! Og øjne.... What a heart breaker.... ;-)
    Kram

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, søde Bodil. Vi joker også med at charmebøffen her sgu nok er den første, der gør os til Bedsteforældre til trods for at han er nummer 3 i rækken ;-)

      Bertram, der til sin 4 års fødselsdag digtede sangen 'Bertram P., sort tapet, tissemand'...han skal nok blive til noget, den dreng ;-)

      Slet
  16. Altså Trine!! hvis jeg havde nogle døtre.. ;-) Han er bare en lækker gut ham Bertram, I har altså komponeret de børn godt!! Må engang tage mig sammen til at prøve kræfter med det buksemønster, hvad er sværhedsgraden mon?

    SvarSlet
    Svar
    1. Årh, tak Mette. Bukserne er på ingen måde svære at gå til - der er ingen lynlåse eller andre drillerier...og spørg endelig løs, hvis du skulle komme i problemer :-)

      Slet
  17. Cool Kids!! Også Bertram, som vi jo ikke ser så ofte på bloggen. Er vild med ternerne!! Og tænker mig en skøn 60'er kjole til mig selv... HVor mon du har fundet det skønne stof??
    Solhilsner
    Stine

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak, Stine :-)

      Stoffet er fra Stof og Stil - jeg har linket i indlægget

      Slet
  18. Nu kender jeg jo din svoger Simon, og han sagde engang til mig at "hans" Bertram altså var pænere end min (sagt på den allerpæneste måde altså) :).. Jeg kan godt se at han måske har noget at ha' det i:)
    Og flot sæt!

    SvarSlet
    Svar
    1. Muahahahaha - det kunne ligne ham. At vi så er en del, der synes, at Bertram ligner sin onkel Simon, ka' måske ha' indflydelse på onklens holdning ;-)

      Slet
  19. I love those black-and-white shoulders! And your son is such a cool little guy :-)

    SvarSlet
  20. Fedt outfit, er specielt begejstret for bukserne. Sej detalje med stoffet vendt på vrangen, det giver en super smart effekt. Og sikke en skøn knægt det hele sidder på. :o)

    SvarSlet
  21. de er bare SÅÅÅ fede de bukser!!! er også helt vild med kombinationen af det ternede(trekanter) stof til den bruge Sweat :)

    SvarSlet
  22. would love to make some of these for my boys...but i wouldn't be able to read the pattern instructions as i am from the UK :(
    Really love what you have done with outfit ..you have really cool kids :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Well, you are probably right about that - but they aren't really that difficult to construct, so perhaps you could do it without. Or if in doubt ask me :-)


      Thanks for your kind words,

      Trine

      Slet
  23. Creeper græskar - hvor sejt!

    Mette

    SvarSlet
  24. hej igen. ja nu har jeg altså lavet et par bukser selv til min søn, har linket tilbage til dig som inspirationskilde. håber det er ok ellers skal jeg nok fjerne det fra min blog. synes bare de var så fede de bukser :)

    VH Bianca (lilletut)

    SvarSlet
  25. http://www.thecoolhunter.net/

    godt gået!! Og super cool sæt!!!

    SvarSlet
  26. Så også lige Bertram på www.thecoolhunter.net, det er virkelig godt gået!! Men han er altså også for lækker i det fede tøj :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, søde Bodil (og er det så nu, jeg må indrømme, at første gang jeg stødte på thecoolhunter var i forgårs, da jeg måtte tjekke, hvorfra den voldsomme trafik på bloggen stammede...)

      Slet
    2. Haha, ingen skam i det! Jeg kender dem nok også mest pga arbejdet, men de har maaaaaaaange læsere :)

      Slet
  27. Que moderno esta este niño!
    Esta guapísimo.
    Que pases buen fin de semana!
    Susana

    SvarSlet
    Svar
    1. Thank you very much, Susana. Hope you have a nice weekend as well.

      Trine

      Slet
  28. That is the most perfect little set for a boy ever! Amazing!!!! Am in love with all your creations :)

    SvarSlet
  29. FEDESTE sæt tøj!!! ´wow er sgu helt blæst bagom! :O kan man købe det ? altså på bestilling? Tjalfe ville se total lækker ud i det også! Det gør din søn godt nok også, SHIT han er da for lækker! :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak. Beklager, men jeg syer ikke på bestilling.

      Slet
  30. Hej, hvordan har du det?, Jeg er fra Chile, et lille land syd for Amerika, jeg er en studerende på kostume design og jeg gør mit eksamenskarakter barn bare om behageligt tøj, og kom til din blog, af en professor, jeg elskede dit arbejde, alt er meget cool.

    Når jeg har min blog, jeg kommando;)

    Hilsen fra Chile.

    SvarSlet
  31. Hi there, thank you so much for your kind comment - great translation. Best of luck with your studies.

    Hugs from Denmark,
    Trine

    SvarSlet
  32. Elsker den sweater!!! Og hvor er det bare en virkelig smuk og ikke mindst fotogen søn du har!!!

    godt nytår!

    Lone:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak for de søde ord :-) - også godt nytår til dig

      Kh

      Slet