tirsdag den 1. juli 2014

New Look 6968 - The Blue One...and Victoria

For et par uger siden bad jeg om råd på IG. Jeg havde det her sindssygt lækre stof liggende - spørgsmålet var bare, hvad det skulle trylles om til?! Der kom flere gode ideer. Pencil skirt, jakke, blazer...

Og så syede jeg selvfølgelig en kjole (som ingen havde foreslået). Undskyld!



Men, de kjoler altså. Jeg kan ikke lade være.

Det er ikke første gang, jeg syer efter New Look 6968 mønstret. Men, det er nogle år og nogle kilo siden sidst. Tabte kilo, that is. Og jeg måtte endda sy den yderligere ind. Faktisk er den stadig lidt løs i overdelen, men jeg tror lige så meget det hænger sammen med mit stofvalg. Der er 5% elastan i stoffet, så det gi'r sig en smule.

Er den ikke blå og pæn? Goddag blå og velkommen til. Det er ikke dig, blå, der optager mest plads i mit klædeskab. Skulle vi ikke tage at ændre lidt på det?

Der er ikke så meget at sige om mønstret. En fin, klassisk figursyet kjole. Sidder til uden at sidde til. Jeg har valgt en helt plain version, men der er også mulighed for andre ærmer/halsudskæring.

Jeg har forøvrigt også syet en Victoria i kort udgave. Faktisk syede jeg hende allerede til Project Sewn, men hun måtte se sig slået af sin sorte storesøster. Uldstoffet har jeg fået forærende af sødeste Marte! Jeg har slet ikke fået taget actionbilleder af Blå Victoria (og jeg kan faktisk ikke helt beslutte mig for, om vi klæ'r hinanden...øv)

A plain and simple semi fitted dress in a not so plain and simple fabric. Love. It's New Look 6968 and it's perfect! I had to take it in a little at the hips - no other alterations needed. I think I need more blue in my closet! And more New Look 6968

I also made a cropped blue Victoria in wool. Sweet Marte gifted me this beautiful fabric (thanks my friend). Well, in fact I made this Victoria during Project Sewn but it was her black longer sister who made the final cut.  




 






39 kommentarer:

  1. Du må være dronningen af lækre kjoler! Du ser fantastisk ud. Blå kjoler kan man ikke få for mange af. Kh Mette aka sewbluedresses.blogspot.dk:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tror du har ret, Mette. Man skal ikke gå ned på blå!

      Slet
  2. so very perfect! I looooove this fabric!

    SvarSlet
  3. The dress is GORGEOUS, Trine! I love love love the fabric. Fits you perfectly too!

    SvarSlet
  4. Fantastisk flot til dig .... som altid. Har du andet end kjoler ;0)
    Passer lige til sol og sommer.
    KH Tina

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak, Tina. Og nej, jeg har faktisk ikke andet end kjoler :-)

      Slet
  5. This dress is lovely!

    Love Emma xx
    www.collagemepretty.blogspot.co.uk

    SvarSlet
  6. Wauw hvor er den flot - du ser hammer godt ud:)

    SvarSlet
  7. Beautiful fabric, fits you perfectly!

    SvarSlet
  8. Smukke dig - Og smukke kjole ;0)

    Jeg er ret vild med stofvalget

    SvarSlet
  9. Georgeous dress. The fabric is amazing and fits your perfectly!

    SvarSlet
  10. What a perfect fitted dress. And indeed... That fabric!

    SvarSlet
    Svar
    1. Thanks my friend - and agreed - that fabric <3

      Slet
  11. This dress is lovely! The print is beautiful, and the fit is spot on. Lovely jacket too!

    SvarSlet
  12. Ah so beautiful. And can I please break down your wall and put it up next to our house again?

    SvarSlet
  13. Blue does look great on you, wauw!

    SvarSlet
  14. Flot kjole.
    Både stofvalg, farve og snitmønster klæder dig fantastisk.
    Jeg er selv ved at genopdage det blå, efter ca 25 år i skammekrogen.
    I mine unge år var ynglings farven blå, i alle afskygninger, så på et tidspunkt nåede jeg et mætheds punkt.
    Men det blå sniger sig stille og roligt ind i garderoben igen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Takker - og ja, blå er fin. Er nu mest til de mørke navy toner...men cobolt er nu også ved at vinde ind på mig

      Slet
  15. Hvor er den flot, og den klær' dig vildt godt!

    SvarSlet
  16. Trine,
    Hvor er den flot som altid!
    Jeg har en plan, tænkte på at du kunne lærer mig at gå i kjoler, da du altid har de pæneste af dem.
    Jeg fatter slet ikke at du kan sy så flot, frækt og elegant gang efter gang. Kan jeg bestille en kjole hos dig?

    Venligst
    Jeanette Lykke Kristiansen

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak for de søde søde ord. Og jeg må desværre skuffe dig - jeg syer ikke på bestilling.

      Slet
  17. This dress is perfect for summer! And the jacket is BEYOND :).
    Blue has always been my favourite colour so let me give you a piece of advice - you definitely need more blue in your closet. Everybody does :).

    SvarSlet
  18. Just gorgeous! I love your style and this dress suits you perfectly! X

    SvarSlet
  19. I love both of these makes, just beautiful!

    SvarSlet