mandag den 5. december 2011

'Teenos'

Det er 100 procent stand-up det her....'Teenos' - du er og bli'r en ordekvilibrist, fru Schrøder! Indrømmet, et ret fesent forsøg på leg med ord. Nu er det heller ikke ord, det skal handle om, men bukser. Bløde og behagelige af chinos slagsen. Jeg faldt pladask for de bukser, Christina havde syet til sin Marie, og var nødt til at prøve mønsteret af på Luna. Vi blev ikke skuffede, Luna og jeg - wow hvor er de fede!!

Jeg har brugt mørkegrå double knit (også kaldet ponte di roma/romanit) jersey til bukserne. Det er en kraftigere jersey, der egner sig fortrinligt til vinterbrug. Denne slags jersey kan også sagtens bruges til kjoler og nederdele. Jeg har en vildt flot grålilla udgave liggende, der på sigt skal blive kjole til mig!

Der er brugt sort piping ved lommerne, der er foret med Liberty poplin (egentlig synd og skam, at man ikke kan se det.) Jeg overvejer at lave et par med kontrastfarve foroven ved sidestykket.

Modellen er meget rummelig. Jeg har syet str. 14 til Luna og den passer hende fint, også i længden. Hun er ca. 164 cm høj.  Hvis man har et meget slankt barn, vil jeg dog nok anbefale, at man går en størrelse ned og så blot forlænger mønsteret lidt. Jeg tror også jeg vil lave dem lidt smallere til Luna næste gang.

Wilma skal da også ha' et par. Desværre går mønsteret ikke ned i små-pige str., så det må jeg selv tegne.

Mønsteret stammer fra Alt om Håndarbejdes Symagasin nr. 11/2011

'Nu vil jeg så gerne bede om en OnePiece-agtig dragt mor'....jamen, så må moren jo i gang med at sy en forvokset sparkedragt (som forøvigt også ville gøre sig godt i sådan en double knit jersey, tror jeg) Tror dog jeg prøver med en lidt billigere isoli-udgave først.




10 kommentarer:

  1. WOW! Ville selv elske sådan et par! Skulle Luna nu blive træt af dem efter en tid, må I meget gerne give lyd :) Jeg er godt nok ikke kun 14... Men er ikke blevet højere siden jeg blev konfirmeret :D

    krogsgaard45@hotmail.com

    Kh Anne F.

    SvarSlet
  2. Vi skal tænke på dig, Anne - men jeg tror Luna kommer til at bo i de bukser....ARGH!!! Ikke sige konfirmation - der er jo lige pludselig kun et halvt år til!!

    SvarSlet
  3. Der er mønster på en "onepiece" hos Stof2000.

    SvarSlet
  4. Yes, mam - det er lige nøjagtigt det, jeg har bestilt :-)

    SvarSlet
  5. Der er så fine - lækkert stof - og de oser af teen - jeg-har-ikke-en-stor-mås-at-gemme

    SvarSlet
  6. Ja Stine, de nogle provokerende små numser de ny-teens....

    SvarSlet
  7. Godt at du skrev det med størrelsen. Jeg har nemlig jaget sybladet for at få fingerne i mønsteret. Men det kan jeg så godt droppe igen, for den størrelse jeg skulle bruge var nemlig også str. 3-4 år.

    SvarSlet
  8. Uha de er fede - en dag du får tid er jeg aftager af to par i str. 9 og 3 år Ü

    SvarSlet