torsdag den 19. juni 2014

Union St. Tee Tour


Så er det tee-time. I ca. to minutter nåede jeg at juble over MINE 2 nye tees. Glæden var kort, for ind kom min teen og tog mine tees! Jeg har sagt det før. Når ens teen jubler over hjemmesyet tøj, så ved man, at man har gjort noget rigtigt! 'Jeg kan godt li', når de er sådan lidt oversize, mine tees, Mor'! Øhm, de er sgutte oversize på mig (møgunge ;-). 

Faktum er, at vi åbenbart har fået nye tees. Det helt perfekte mønster hedder Union St. Tee og er designet af Hey June. Og helt uden pis, så kan den her tee første gang syes på ca. 37 min, hvoraf de 20 min går med at printe, klippe og klistre mønstret! Og basis tees kan man aldrig få for mange af. 

Jeg har her valgt rund halsudskæring - og for at gøre det endnu nemmere, har jeg ladet halskant og bund på den stribede udgave stå rå. Den grå har oplægningskant forneden samt rå hals. Ærmerne på begge tees er afsluttet med dobbelt ombuk til retsiden. Mønstret kommer også med lækker v-udskæring, ærmer med albuelængde, 3/4 længde samt helt lang! Begge tees er syet efter en str. M.

Kig forbi Adrianna, som er geniet bag Hey June mønstrene og se flere lækre Union St. Tees. Psst - det er også Hey June, der har designet det lækre Lane Raglan sweatshirt mønster!

...farvel mine tees - det var rart næsten at møde Jer!

Today I'm participating in the Union St. Tee Tour designed by Hey June. This is not your average basic tee pattern. This pdf pattern comes with so many different neck and sleeve options that you'll no othter tee patterns! And, the fit is just great! 

I made myself two tees....which my daugter apparently adopted the moment she saw them! 'I like my tees a little oversize, so these are perfect Mum!' Should I be offended?! They are not oversize on me....

Well, we love our new perfect fitting oversize tees. I made a size M with scoop, raw neckline on both tees. Kind of like that look. The striped version is also unhemmed at the bottom.

Be sure to visit Adrianna to see more Union St. Tees

Let's be realistic here. Bye tees - it was nice almost knowing you!!






12 kommentarer:

  1. Du har ganske ret - hvis teenageren stjæler dem er de top labre...
    Solhilsner
    Stine

    SvarSlet
  2. Super lækre og skønt når unger i den alder gider ha mors hjemmesyede :)
    Tak for et godt tip :)

    SvarSlet
  3. both are gorgeous! You did a beautiful job sewing them up! It's great your daughter snagged them up, you'll just have to make more. :)

    SvarSlet
  4. De er fede! Og lige hvad jeg har ledt efter, det ser ud som om at pasformen er god :-)

    SvarSlet
  5. Fine t-shirts. Super klædelige - og ser bestemt ikke "hjemmesyede" ud

    SvarSlet
  6. Great minds think alike - I've also made a grey T-shirt this week. But I'm gonna wear them myself :).

    SvarSlet
  7. oh I love a good basic tee- i might have to make some of these. Your daughter is gorgeous too.

    SvarSlet
  8. Den er fin! Og tak for linket, den skal da helt sikkert afprøves! :-)

    SvarSlet
  9. Jeg er helt enig med din Teen - de er super fede!!!

    SvarSlet
  10. It's always fun when clothing you make is teenager approved! I love both your tops.

    SvarSlet
  11. He he he.... ja, tænk at man kan blive helt glad i låget af at ens datter snupper noget af ens tøj :-)

    SvarSlet
  12. Hey if your teenager is stealing clothing you made yourself can there be a better compliment? Great job!

    SvarSlet