lørdag den 24. august 2013

Nu med en mening om film og mad.

Jeg ved ikke om det skyldes, at jeg for sjældent kommer i biografen og derfor er let(tere) at imponere, men jeg tvivler. Jeg er stadig euforisk, selvom det nu er 5 dage siden, jeg var til snig-premiere på 'Before Midnight' med Ethan Hawke og Julie Delpy i hovedrollerne. Min søde mand havde inviteret mig på bio-date.

Den film er intet mindre end eminent.

Jeg har en svaghed for Ethan Hawke, og det har jeg haft, fra jeg første gang så ham i 'Dead Poets Society' for over 20 år siden. Specielt når han kaster sig ud i de mere følsomme roller. Og det gør han her - som han gjorde det i de 2 første film i kærlighedstrilogien - 'Before Sunrise' og 'Before Sunset'. Delpy fremelsker det bedste i Hawkes skuespilkunst og vice versa. Perfekt symbiose.

Jeg elskede 1.'eren, var imponeret af 2'eren og er blæst fuldstændig bagover af 3'eren!!!

Nu mangler jeg bare en opfølger til min all time favorite Ethan Hawke film - 'Reality Bites' ...hmmm '20 years later Reality still Bites', måske?!




Og nu noget om mad og det, der minder derom.

Jeg er blevet tilbudt at teste kosterstatningsprodukter fra Nutrilett og har takket ja, omend jeg var en smule skeptisk til at begynde med. Jeg elsker mad. Rigtig mad. Jeg har levet efter LCHF (low carb high fat) principperne i nogle måneder efterhånden. Jeg trængte ganske enkelt til at behandle min krop lidt bedre, end den på daværende tidspunkt blev det. Jeg elsker min kost nu. Glæder mig til morgen, middag og aftensmad. I starten smed jeg et par kg eller 3, men så stagnerede det. Jeg motionerer - lidt. Jeg forsøger i hvert fald at løbe et par gange om ugen...det hedder vist mere at lunte eller jogge i mit tempo, men afsted kommer jeg og har gjort det i en rum tid. Jeg er sådan overordnet godt nok tilfreds med min krop. Altså, den blir ikke yngre - det hele hænger lidt mere, blir lidt mere draperet som tiden går - men hey, c'est la vie. Men, jeg vil godt lige smide 4-5 kg mere. Det har været et ønske i mange år efterhånden. Og de er dælme genstridige, de kilo. 'Vi forlader dig ikke frivillig'. Og så var det jeg tænkte - vi kører den ind med en kombo, gør vi.

Jeg er som sagt glad for mad og vil ikke undvære rigtig mad. Men, jeg er villig til at lade enkelte måltider erstatte med et mere kaloriefattigt alternativ indimellem i håb om, at det kan skubbe lidt til min vægt i nedadgående retning. Jeg er bestemt klar over, at jeg så er ude i en mere langsigtigt løsning og ikke et lynhurtigt vægttab...men, jeg skal heller ikke nå noget - bare nyde at være til.

Min dejlige mand er (også) midt i en kost- og livsstilsomlægning og er begejstret for Nutrilett's produkter. Især shakes og barer, som han med jævne mellemrum bruger som måltidserstatninger. Han har over de seneste 4-5 måneder smidt over 25 kg. og jeg er pavestolt af ham!!!



4 kommentarer:

  1. Jeg skal. Ind og se den på onsdag og jeg glæder mig. Er kæmpe fan af de film. :-)

    SvarSlet
  2. Jeg så den i onsdags, og suk - jeg er død forelsket i Ethan nu! Jeg har ellers ikke været skudt i ham (altså - jeg synes han er dygtig, men jeg har ikke lidt af Ethan-crush), men det er jeg nu. Det klæder ham, at have rundet de 40. Og filmen er forrygende!

    SvarSlet
    Svar
    1. Suuuuuk ja. 40+ klær ham så afgjort - selvom jeg nu også synes at 24 gjorde det :-)

      Slet