mandag den 29. december 2014

'Frilled' to meet you blouse

Jeg sagde det jo!

Jeg har lavet en mini-me med omvendt fortegn. En maxi-Wilma.

Som det vist fremgår af tidligere indlæg, er jeg ret forelsket i Wilmas 'Marthe', og har derfor ladet mig inspirere deraf til en mig-udgave. Jeg kunne selvfølgelig bare have snuppet den nemmeste løsning og investereret i Marthe mønstret til voksne - men jeg har altså valgt at lave min egen fortolkning.

Som stort set alt andet, jeg for tiden syer, har jeg taget udgangspunkt i Simplicity 1366. Jeg kan forhåbentlig glæde nogle ved at fortælle, at dette vidunder af et mønster lige nu kan erhverves til den nette sum af $1,99. Bevares, så løber der en smule porto på - men det er dælme stadig et godt køb. Man blir jo helt fristet til at købe et par stykker i reserve!

Jeg har forlænget og rundet mønstret en smule bag på - og så egentlig bare tilføjet en flæse. Ingen hokus pokus her! Og ingen lynlåse el. andre drillerier.

Stoffet er mørkeblå let crepe georgette fra Stof og Stil.

My 'Frilled to meet you blouse' is here. A blouse inspired by the Marthe I made for Wilma and presented a few days ago. I know that Republique du Chiffon offers the Marthe pattern for women but I wanted to do my own version of this. Of course based on the Simplicity 1366 which I seem to use for almost every make these days. Right now this little wonder is on sale right here.

I basically just lengthened and rounded the back a bit and added the 'skirt' - that's it. Yet another easy make.

Love!




 


3 kommentarer:

  1. love your and wilma's version of the outfit! leggings and oversized top is what i live in nowadays :) might need to copy your all black version

    SvarSlet
  2. I love this, especially with those leggings!

    SvarSlet