lørdag den 6. december 2014

The Mini Hudson Pant

Så er 'The Mini Hudson Pant' mønstret på gaden. Kelli har haft stor succes med sit 'Hudson Pant' mønster til voksne, så det var jo oplagt at lave en mini udgave af samme

Jeg var tester på mini mønstret - og jeg er glad. Meget glad. Jeg vil gå så vidt som til at sige begejstret. Euforisk måske lige stærkt nok. Nej, det er sgu nok meget rammende. Dette mønster er i al sin enkelhed en lille genistreg. Hvis man altså er til sweatpants. Det er vi her i huset. Big time. (Altså ikke lige til mig. Dertil er mine balder simpelthen for lange og flade, desværre). Men, alle mine unger elsker sweatpants.

Det her mønster har efter min overbevisning det helt rigtige snit. Smalle ben med lidt vidde omkring hoften. Ikke for meget vidde - men lige tilpas. 

Jeg har syet en str. 8 til Wilma, der er ca 135 cm. høj men forlænget dem til en str. 10. Jeg ved dog, at Kelli på den endelige udgave af mønstret har tilrettet længden. 

Stoffet er en gammel kending fra Stofdepotet. Lige nøjagtigt denne fås ikke mere - men den her er næsten magen til. 

Lommernes kanter samt 'ribben' forneden i buksebenene er strækbart kunstskind

Pasformen er helt perfekt til Wilma. Jeg tænker at mønstret også sagtens kan bruges til drenge. Dog vil jeg i så fald nok undlade den brede kant ved lommen. Af en eller anden årsag synes jeg at kanten er feminin. Bertram skal helt klart ha' et par!

Jeg har også lavet en mini-me sweatshirt til Wilma. Mønstret er en modificeret Onion 20047 og det smukke stof er en slags frotte agtig isoli fra The Sweet Mercerie.

5 stjerner ud af 5 herfra til 'The Mini Hudson Pant'

Kelli/True Bias has just released a new pdf-pattern. The Mini Hudson Pant. I was one of the lucky testers of this pattern and I'm so exited to share my first version of the pattern with you. 

This pattern is spot on. Really!!! The fit is perfect and just as I prefer it; roomy around the hips and then tapers into a (almost) skinny leg. 

I made a size 8 width with a size 10 length for Wilma who is 135 cm tall. I know that Kelli added length to the final version of the pattern, though, so I probably wont have to make that adjustment next time.

Congrats on another perfect pattern, Kelli. And get sewing, friends!
 






15 kommentarer:

  1. I like it! Beautiful and inspiring as all blog entries :)

    SvarSlet
  2. fabulous! you always use such amazing fabrics.

    SvarSlet
  3. Love this color/print/texture combination of these fabrics! My first pair of Mini Hudsons is 1/2 finished, can't wait make a few more.

    SvarSlet
    Svar
    1. Can't wait to see them. I really love this pattern!

      Slet
  4. Svar
    1. Thanks - it's a really really great pattern!

      Slet
  5. Elsker begge dele. Og blusestoffet er simpelthen fantastisk 😄

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak, Maria - og jeg er helt enig mht blusestoffet :-)

      Slet
  6. They look super comfie, those trousers! Love the fabric too.

    SvarSlet
    Svar
    1. Super comfy! Wish I had the butt to wear these kind of pants ;-)

      Slet