onsdag den 24. december 2014

Republique du Chiffon - Mini Marthe

Jeg er stor fan af Republique du Chiffon. Jeg har flere af deres mønstre liggende - og har haft det længe, men det var altså denne nyligt udgivne mini udgave, der skulle blive den første RDC kreation fra min hånd.

Og lad os kalde en spade for en spade. Jeg synes i al beskedenhed at resultat er pissefedt! Så er det sagt.

Jeg har syet en str. 10 til Wilma. Hun kunne sikkert godt have passet en str. 8 - men den her er oversize på den fede måde, synes jeg. Jeg har kortet ærmerne lidt ganske enkelt fordi, jeg har en svaghed for 3/4 længde ærmer. Blusen lynes i nakken.

Selve blusedelen er syet af sandvasket viscose og skørtet af let crepe georgette. Begge dele fra Stof og Stil.

Jeg har selv tegnet leggings, som er syet op i strækbart kunstskind fra Stofdepotet. Yndlingsleggings, siger damen. 'Prøv at mærke, de er helt glatte, mor - og nemme at få på'. Så er hun solgt.

Nu er det så jeg indrømmer, at jeg, kraftigt inspireret af denne, har syet en bluse til mig selv. Glatte, nemme leggings har jeg også. Yup. Me og Mini Me slår til igen. Jeg skal nok lige fremvise mit eget outfit snarest.

Glædelig jul derude. Pas godt på Jer selv og hinanden.

Wilma's Christmas outfit this year. The year of the cool kid. 

Republique du Chiffon has just released a Mini Collection - kids' clothes sewing patterns. It was love at first sight for me. 

My first make from this collection is this Mini Marthe Blouse.

I've made a size 10 for Wilma. Love this oversize look on her. The top zips in the back. I've used sand washed viscose and crepe georgette for the blouse. 

She's also wearing self drafted leatherette leggings. 

And yes, I've just finished a blouse for myself inspired by this one. Leatherette leggings - check! Me & Mini Me strike again! 

I'll show you my outfit in a couple of days.

Merry Christmas to all of you. Take care!

   









16 kommentarer:

  1. You are absolutely right, she looks amazing! Thanks for the inspiration, I just ordered this pattern!

    SvarSlet
    Svar
    1. Thank you so much! A really great pattern ♡

      Slet
  2. Hvor er hun bare super fin

    Glædelig jul

    SvarSlet
  3. So cool! I'm checking these patterns out any minute now!

    SvarSlet
  4. Hej hvor er kjolen og datteren din fin
    Ved du hvem dercforhandler mønsteret?
    Glædelig jul
    Hilsen Mette

    SvarSlet
    Svar
    1. Jep - og jeg har linket direkte til det :-)

      Slet
    2. Kan ikke umiddelbart se hvordan jeg kan købe det....... Ved du det

      Slet
    3. Her - hvor mit også er købt:
      http://www.republiqueduchiffon.com/store/product/40/

      Slet
  5. I love the shape of the dress! And what a coincidence, I had made quite the similar tunic for my girl a few weeks ago but today published the post in my blog :D We have the same taste what it comes to clothes! I really enjoy your blog.

    SvarSlet
    Svar
    1. What a coincidence! And thank you for your sweet comment :-)

      Slet
  6. It's a great outfit!! Really love those leggings, I'll need to keep my eyes open for fabric like that.

    SvarSlet
    Svar
    1. Thanks sweet Kristin. I'm pretty sweet on those leggings as well and might just have enough fabric left to make some for myself :-)

      Slet
  7. Wonderful outfit! And her hair is always soooo pretty :)

    SvarSlet
  8. Wow! I love the top, especially those two fabrics together! And the leggings....!!!

    SvarSlet